Gå til innhold

ultralyd! ny termin! arrgg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

min første termin var 15 des, nå er den flyttet til 24 des!

er det mulig?? noe så dårlig ikke planlagt graviditet! hehe..

men det jeg lurer på, er at da jeg var på innvendig ultralyd i uke 13 på volvat, og legen målte lengden kom det opp på skjermen at jeg var 13 uker på vei nøyaktig. dermed ble det jo 15 des. men da vi var på ul på sykehuset lå babyn så vanskelig til at jm slet litt med å få de nødvendige målene som skal gjøres, pluss at vi ikke fikk se kjønnet heller!

er det da mulig at de målene til jm ikke stemmer helt i forhold til termin og hvor langt jeg er på vei?

takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så tidlig som uke 13 er det vel egentlig ganske vanskelig å si, så det er nok den rundt uke 18 som stemmer best. (Den du har fått nå?)

Men på en annen side, hører de fleste føder over tia, så jula ser vel værre ut for oss som har termin noen dager før ;) hehe

Skrevet

hehe.. det er nok sant.. :)

håper jeg går litt over tiden, sånn ca 6-7 dager! hehe..

bedre å gå 6 dager over tida, fra 24 des, enn 6 dager over fra 15 des! ;)

Skrevet

Siden jeg har termin 17. så blir det vel 7 dager overtid tipper jeg..hehe

Skrevet

hihi..

det hadde vært typisk! ;)

jeg har alltid vært den som har skikkelig uflaks, så det forundrer meg ikke om babyn kommer på julaften! hehe.. men det blir spennende uansett da!

vi har full budrunde nå, veddemål i familien og nære venner om når datoen blir! hehe.. premier og hele pakka, tar helt av her vettu! hehe

Skrevet

Hehe, så gøy. Skal begynne å ta imot veddemål jeg også :D

Finnes det noen odds-oversikt? hehe

Skrevet

hehe!

tja si det.. får vel regne på det tenker jeg! men det gidder ikke jeg! hehe!

tenkte jeg skulle legge det ut på tippe side på nettet, de regner ut oddsen for deg! hehe.. skulle ønske sånt gikk an! ;)

virkelig spenning i hverdagen! :D hehe

Skrevet

Uansett kommer det vel til å bli den mest spennende jula i deres liv, enten barnet har rukket å komme enda eller ikke!

Skrevet

Jordmor sa til meg at det er lettest og sikrest å måle spiren når den er liten. Dette pga. at helt i starten så vokser alle spirer omtrent like mye. Når det blir større, derimot, kan de vokse litt i rykk og napp så etter et visst tidspunkt ønsker de ikke å gi termin fordi str. er så forskjellig fra foster til foster.

Så jeg tror jeg ville stolt mer på din første UL enn den siste (spes med tanke på at den var litt vanskelig å måle også).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...