Marihønemamma til prinsesse Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Jeg trenger gode argumenter for å "svi av" vel 6000,- kr for denne "Porshe"-senga. Har arvet en flott sprinkelseng, mangler bare madrass som vi kan få til under 400 kr. Ser noen Stokkesenger brukte, men til ca 4000 kr og da må vi jo også kjøpe ny madrass for vi har ikke "samvittighet" til å ha en brukt. Altså ikke så mye å spare på å kjøpe brukt. Vi har liten plass på soverommet og generelt i leiligheta, Har jo strengt tatt råd til senga, men det føles litt vel "jålete". Er den verdt hver ei krone????
♡ ønsker lykke♡ Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Å må ha en slik seng som denne Stokke senga er jeg enig med deg i at blir litt "jålete" for hva er grunnen til å bruke 6000 på en seng? Jeg synes også de er pene og se på, så absolutt, men jeg synes også de vanlige sprinkelsengene er søte når man reier den pent :-) For min del bruker jeg heller de 6000 kronene på godt tøy til babyene, skikkelige utedresser når de blir så store, godt ullundertøy osv... Ting som nødvendigvis ikke vises for alle som ska komme å se på.... Sunn fornuft sier egentlig at dette er unødvendig synes jeg... Selv om man har råd. Man kan heller sette inn de pengene på barnets konto også...
Maya_1 Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 Tja, cluet med denne er jo at de kan brukes utrolig lenge, da de utvides fra babyseng til barneseng. Så regner du sammen prisen for sengene du måtte hatt i steden der denne fortsatt kan brukes kommer man nok godt ut av det. Og så kan de brukes som stoler etter det igjen..hehe. Vurderer en sånn selv. Ser veldig praktisk ut, men er litt usikker på den avrundede formen bare.
Marihønemamma til prinsesse Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. juli 2008 Takk takk, godt med litt sunn fornuft, jeg har jo som du kanskje leste "mistet" litt av min egne sunne fornuft, ha ha! Flere tanker?? Noen andre?? :-)
Marihønemamma til prinsesse Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. juli 2008 Hvorfor usikker på den runde formen??
♡ ønsker lykke♡ Skrevet 17. juli 2008 #6 Skrevet 17. juli 2008 En vanlig sprinkelseng kan man også bruke til barnet er over 3 år, og da vil de fleste barn ha en "storgutt" "storjente" seng. Er ikke tøfft med de sprinklene når man vil være litt stor og ikke trenger de av sikkerhetsmessige årsaker :-) En vanlig sprinkelseng får man til 1000 kr ca, og den har man uansett til barnet ska ha en storseng.. Og når man gjør den om til stler blir de uansett ganske store og vil ta mye plass på et barnerom. Men dette er MINE meninger altså
HappyVera81 Skrevet 17. juli 2008 #7 Skrevet 17. juli 2008 Når sengen kom, ble det sagt at den runde formen virket tryggere på babyen, og at det kunne minne om de trygge omgivelsene i livmoren....ikke vet jeg om det er tilfelle, men syns senga er lekker ;-)
Maya_1 Skrevet 17. juli 2008 #8 Skrevet 17. juli 2008 Bare om jeg syns den var fin, eller senga er veldig fin, bare om det tar seg bra ut i sammenheng med resten av rommet Tenkte også på hvordan det blir med madrasser, spesielt når man skal utvide da noen år senere. Men det bør vel ikke være noe problem..
Maya_1 Skrevet 17. juli 2008 #9 Skrevet 17. juli 2008 På den større blir det jo mer som en ramme, og ikke sprinkler da. Blir ikke en fullvoksen seng litt stort for en 3 åring? Forøvrig bilder : http://www.stokke-nursery.com/no-no/stokke-sleepi-crib.aspx
Mammantiltigerogentil Skrevet 17. juli 2008 #10 Skrevet 17. juli 2008 Jeg kjøpte Stokke Sleepi med alt inkl. for 3500 NOK på Finn og er superfornøyd! Det er det første og eneste jeg har kjøpt hittil og jeg er så glad for å ha fått tak i en robust seng som kan brukes de neste 7-10 årene . Jeg hører jo mye skremselspropaganda om brukte madrasser etc, men jordmoren min mente det var bare hysteri. Om madrassen vakum-suges med støvsuger som har denne funksjonen, og så legges to dager i fryseren, og alt av sengeklær er nytt og/eller vasket på 90 grader, så skal alt være i skjønneste orden. Det mente min jordmor iallefall. Hvis man vil være på den helt helt tryggeste siden så kan man kjøpe tisselaken og ha lammeskinn oppå... Ikke mye slemt som vil overleve en sånn behandling mener nå jeg
Eline på vei med nummer to Skrevet 17. juli 2008 #11 Skrevet 17. juli 2008 Du kan jo mene og si hva du vil, men når forskning viser at det er 8 ganger så stor risiko for krybbedød om barnet sover på en madrass som er fra en annen familie (tre ganger så stor dersom den er fra samme familie), så vil i hvertfall jeg bruke de usle 5-600 kronene det koster med ny madrass. (og det er mange jordmødre som ikke holder seg veldig oppdatert heller... har hørt mye fra jordmødre som går helt på tvers av råd fra offentlige myndigheter...)
Marihønemamma til prinsesse Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 17. juli 2008 Interessant med mye tilbakemeldinger, takk skal dere ha! Jeg syns formen gjør den litt "mindre", kan hende det bare er en synsillusjon, men det er jo et poeng i en liten leilighet. Jeg er enig at det er mye "skremsel" rundt brukte madrasser, men jeg må si at jeg har sett endel krybbedød i jobben min og vil nok kjøpe en ny madrass for sikkerhetsskyld. Sånn sett kan man kjøpe en skumgummimadrass på IKEA for 100 kr og klippe den til, ikke værre enn det! Men Anais_n, hvordan er det med sengetøy (laken og sånn) til den ovale madrassen?? Når fikk du tak i senga på FINN? Og hva gjør man om Stokke ikke produserer det man trenger om 5-6 år når babyen er blitt såpass stor????
siddismamma Skrevet 17. juli 2008 #13 Skrevet 17. juli 2008 Jeg skal også ha denne sengen, bla pga at vi har lite soverom så da må vi startet med en liten seng først uansett. Nå bruker vi bare mini-versjonen, og gjør den om til vanlig sprinkelseng når barnet skal begynne å sove på eget rom. Sengen er forøvrig mye billigere i UK, kanskje du kan bestille den i engelske nettbutikker? Fargene Whitewash og kirsebær er nå på salg til £299, ca 3000kr (uten minikit) se følgende link: http://www.twoleftfeet.co.uk/acatalog/Stokke_Sleepi_Clearance.html
siddismamma Skrevet 17. juli 2008 #14 Skrevet 17. juli 2008 Glemte å skrive at andre farger koster 3500,- uten minikit og 4600,- med begge deler.
Marihønemamma til prinsesse Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #15 Skrevet 17. juli 2008 Jeg har prøvd å gå inn på sidene, tror ikke jeg får kjøpt den via nettet derfra :-( Det var et bra tilbud, og vi syns den hvite er finest. Takk for tipset!
Mammantiltigerogentil Skrevet 17. juli 2008 #16 Skrevet 17. juli 2008 Ja, litt usikker på det med madrassen. Kan godt hende det blir ny fra Ikea Men uansett, sengetøy til madrassen får man kjøpt der hvor det selges stokke-produkter; babyshop f.eks. Jeg fikk som sagt alt med meg fra hun som solgte på Finn. Dessuten tviler jeg sterkt på at Stokke plutselig skal slutte å selge sengen om få år; dette er tross alt firmaet som har levert Tripp-trapp stolen i over 3 tiår Sengen er et designmøbel, og som mange andre designmøbler vil den nok ikke gå ut av produksjon i overskuelig fremtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå