Gå til innhold

Hva slags barnevogn og bilsete anb. dere??? Etter erfaring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mye forskjellig å velge mellom, både i pris, kvalitet og av praktiske årsaker...

Jeg er int. i å kjøpe en nøytral kvalitetsvogn som kan brukes eve. flere fødsler, men er helt ute og kjøre her...

Blir førstegangsfødende og har null erfaring med vogner og bilseter! Vil jo ha det beste, men ikke uansett pris! Har hørt så mye dårlig og bra om div. ting, og vil høre fra dere som kanskje har litt mer erfaring?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnevogn: Kommer an på hvordan og hvor dere bor. Bor du i bystrøk eller på bygda? Blir du å gå mest på kaféer og på asfalt, eller blir du å gå turer i skogen med vogna? Blir du å trille i snø? Bor du i en enebolig der du kan trille vogna rett fram til huset, eller bor du i 6. etasje i en blokk uten heis? Sånne ting må tas hensyn til når man skal vurdere vognkjøp, og derfor er det vanskelig å anbefale én vogn uten å vite noe av dette :)

Bilsete: Jeg har inntrykk av at alle de kjente bilstol-merkene er bra. Ikke gå for et ukjent merke, og kjøp ny eller brukt fra noen du kjenner/stoler på. Det kan være lurt å prøve den i bilen før du kjøper. Tenk over om du vil ha med base eller ikke. Du har jo også de som er kun for de minste, så har du kombibilstolene.

Anbefaler deg å ta en tur innom en babyutstyrsforretning med folk som har god peiling, og få hjelp der. Fortell hvilken bil dere har, hvordan dere bor osv, så kan de hjelpe til å anbefale ut fra deres behov. Vogna kan det være greit å prøvetrille i butikken også.

Lykke til :)

Skrevet

Anbefaler deg også å kjøpe et bilsete som kan monteres på den vogna du velger. Synes det er kjempelurt når babyen sovner i bilen, så slipper du å flytte over i vogna og risikere å vekke ham/henne. Ikke noe big deal, egentlig, men jeg synes det er veldig praktisk, ettersom jeg har barn som våkner av å bli flytta på.

Skrevet

Jeg har valgt Brio Sing, men ser at "alle" andre enten velger Emmaljunga (distrikt) eller TFK (by). Vogna vår har ganske liten bag-del, så det spørs om den holder til vinteren. :(

Når det gjelder bilsete så står det en test i nyeste utgave av Forbrukerrapporten. :) Lykke til!

Skrevet

Ja, det er også noe å tenke over! Hvor lenge skal vogna vare? Det er stor forskjell på størrelsene på bagene, så det kan være greit å ha i bakhodet også!

Skrevet

Vel, mye her å ta i betraktning...

Vi bor utenfor byen i enebolig slik at jeg ikke er avhengig av å ta heis/trapper! Derimot, ville det være hyggelig å kunne trille i naturen utenfor asfalten siden vi har tursti i nærheten!

Jeg venter i januar, så en "varm" vogn ville jo vært det beste, men samtidig en som jeg kan bruke ved flere barn som skulle komme.

Skrevet

Ut i fra min erfaring så vil jeg si Phil & Teds vogn, og Maxi Cosi Cabrio Fix bilsete.

Jeg har prøvd både Simo og Quinny og var ikke fornøyd med noen av disse. Phil & Teds har vært PERFEKT!! Det er ikke EN ting jeg vil klage på! Du kan bruke den fra de er nyfødt til de er så store de ikke trenger vogn. Og du kan kjøpe søskensete til å montere på når du trenger det. Kjempe enkelt. Helt genialt.!!

Du kan også bruke Maxi Cosi sitt bilsete på trur jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...