*månestråle* Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Man kan vel spise smøreoster ? Tenker på kremoster, snøfrisk, tubeoster osv. Har spist en del av det og tenkt atdet var trygt, men plutselig var det en som sa til meg at man ikke burde spise det. Stemmer det? De er jo pasturiserte og ikke muggoster...
Maya_1 Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Smøreoster og tubeoster er bare å spise! Det man skal passe på (har jeg hørt) er de mykostene i ferskvaredisken, som muggoster og alskens franske delikatesser. (Altså ikke de som kommer fra Tine og sånt, om du skjønner hva jeg mener..)
minimee->Trym Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 Det samme har jeg hørt, særlig upaseuriserte oster og melkeprodukter. Dette kan inneholde listeriabakterie som kan fremskynde SA. Vanlige kremoster og tubeoster har jeg også spist gjennom grav. og mener det ikke er noen fare ;-)
Girlygirl83 Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 Smøreoster som f-eks baconost fra Kavli er helt trygt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå