Gå til innhold

Å ta ut barnet med sugekopp kan føre til permanente skadre i hjernen...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

mener noen.

Det er også vissnok forbudt på flere sykehus i utlandet.

Historien er slik at noen barn få "forskyvninger" i hjerne som kan føre til forskjellige typer hjerneskade....

Risikoen for å måtte ta barnet med sugekopp er hvis Epiduralen blir satt på feil tidspunkt slik at en ikke klarer å presse ut ungen på egenhånd....

Jordmor sa at det var behov for mannlige ansatte ved sykehuset fordi en trengte rå muskelkraft til å trekke ungen ut........ofte fører det også til kortvarig deformasjon av hode- men dette skal gå tilbake uproblematisk over tid. Hode til et lite barn er ikke ferdig utviklet og en skal derfor være forsiktig med å belaste det for mye da det trenger tid på å gro sammen etter fødselen. Da er det vel også logisk at det kan være sårbart ved et enormt vakum som drar det ut- nettopp etter hode?

 

Jeg må innrømme at jeg er keen på smertestillende medikamenter når jeg skal føde- men helle faktisk mot å droppe epidural og heller stå smertene igjennom kun ved hjelp av lystgass og pudendas ( eller hva det heter) - og be jordmor instendig om massasje av underliv for å hjelpe til full åpning samt benytte varmekluter og "holde igjen" for å i størst mulig grad unngå i revne.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du født før?

 

Det høres ut som om du har en plan, men jeg er ikke enig. Ikke vet jeg om barn risikerer å få hjerneskader av vakuum, men jeg vet at det er rett og slett nødvendig i noen sammenhenger å bruke dette eller tang for å få barnet ut. Risikoen for at barnet får større hjerneskader om det ikke får hjelp til å komme ut er nok større enn risikoen for hjerneskade forårsaket av vakuum/tang.

 

Mitt barn er tatt med tang, fordi jeg måtte ha epidural på grunn av blodtrykket og svangerskapsforgiftning. Jeg kjenner derimot folk som har fått barnet sitt hjulpet ut med tang av helt andre grunner enn epidural. Dette er forskjellig fra fødsel til fødsel.

 

Håper dine planer er gjennomførbare for deg. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...