It's all about me Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 5 dager til termin, sendte de på fredag papirene mine og nå ringe de fra føden og ønsket meg hjertlig velkommen. Koselig det )
stinky-monkey Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Hvor bor du? Jeg skal også føde på Voss. Forhåpentligvis. Babyen i magen har cyster på ene nyren. Hvis de vokser, eller det blir mer "komplisert", så må jeg kanskje føde på Haukeland. Noe jeg har veldig lite lysst til. Har født to stykk på Voss, og der er det supert :-) Etter fødselen må vi uansett til Haukeland med babyen for å bli undersøkt, siden det ikke er barnelege på Voss.
It's all about me Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2008 Jeg bor i Bergen, men velger heller litt ekstra reisevei for å komme på et "skikkelig" sykehus.
stinky-monkey Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 Ja, det ville jeg gjort også :-) Vi har omtrent akkurat like lang veg til Voss som til Bergen, så her vi bor får vi velge hvor vi vil føde. Tror de fleste velger Voss.
Ella78 m/ A&M Skrevet 17. juli 2008 #5 Skrevet 17. juli 2008 Voss er et flott sted å føde, etter hva jeg har hørt. Kommer opprinnelig fra Voss, så det ville ha vært selvfølgelig sted for meg å føde om jeg fremdeles hadde bodd på den kanten av landet. Det er fredelig på fødeavdelingen der, veldig ofte er det bare en eller to som føder der per døgn. Man blir ikke jaget ut dagen etter fødsel heller, og far får anledning til å bo på rommet hele oppholdet (mulig det koster noen få kroner for maten da). Helt supert sted med flotte jordmødre! Lykke til alle sammen!!
Meg, J & L Skrevet 17. juli 2008 #6 Skrevet 17. juli 2008 Jeg er også fra Voss og skal føde her... Fødte her sist også. Og er kjempe fornøyd. Min venninne reiste akkuratt fra Bergen til Voss på lørdag og fødte. Hun mener det er verdt turen!
trollmamma Skrevet 17. juli 2008 #7 Skrevet 17. juli 2008 Til vinteren skal eg føde mitt 4 barn på Voss. Gleder meg, er så kos å få komme på føden der Dei to første gongene budde me i Bergen og køyrte til Voss. Etter nr 2 flytta me nærmere Voss og reisevegen er ikkje så lang. Men altså, det kan være travelt på føden her også. Med nr 2 og nr 3 som er født på våren var det ganske travelt, men følte meg veldig fodt tatt vare på alikavell. Er kjempe fornøygd
ippemo får augustbaby Skrevet 17. juli 2008 #8 Skrevet 17. juli 2008 Har hørt mye bra om Voss, men ikke så mye bra om den lange og vonde kjøreturen dit, hehe. Jeg er heldig om jeg rekker Haukeland fra her jeg bor, så Voss er glemmesak, da blir det fødsel på rasteplassen ved Dale, hihi:P
stinky-monkey Skrevet 17. juli 2008 #9 Skrevet 17. juli 2008 Jeg skal også føde mitt 4.barn på Voss til vinteren :-) Når har du termin? Jeg har 5.desember :-)
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 17. juli 2008 #10 Skrevet 17. juli 2008 Kunne egentlig tenkt meg å føde på Voss men siden Bergen er nermest satser vi nok på det. Vi har 2 timers kjørevei til Bergen og sikkert 3 timer til Voss, blir litt i det lengste laget for min del.
moder3 Skrevet 17. juli 2008 #11 Skrevet 17. juli 2008 huffda.. hvordan er det på haukeland da? gruer.. har født to jenter tidligere, men da på sykehuset i Levanger.. flytter nå i sommer og blir vel tilknyttet Haukeland + at det blir ca 1,5 time å kjøre til voss.. (de andre to fødslene har gått veldig fort og for tidlig, så tør ikke satse på lengre kjøretur enn nødvendig) :S
It's all about me Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 17. juli 2008 Haukeland er et bra sykehus for dere som har raske greie fødsler, men for osss som bruker lang tid og trenger masse oppfølgning og omsorg er det pyton. De kan sine saker og er profersjonelle, men klarer ikke se at alle fødende kan ha sine egne behov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå