moril81 Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Hei! er det noen som vet hvor lang tid man må være på sykehuset etter fødselen? Jeg venter mitt andre barn, og med førstemann syns jeg tiden på sykehuset etter fødselen var den værst. Delte rom med tre andre, disse hadde tydeligvis store familier, så de hadde masse besøk hele tiden. Mobilene på full guffe som ringte dag og natt, og den ene dama var så stor(tykk) at det knirka skikkelig i senga hver gang hun beveget på seg og i tillegg stønnet hun høyt. Gruer meg faktisk mer til oppholdet på sykehuset etterpå enn selve fødselen. Var så sliten etter tre dager på sykehuset at samboern måtte bære meg fra bilen og i senga da vi kom hjem. Vil nok kreve å få komme hjem ganske raskt denne gangen, men må bare vite om det er noen grense om hvor raskt dette kan skje?
3barnsmamma<3 Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Mange har jo 3 dager som vanlig sykehus tid tror jeg. Selv venter jeg nå mitt tredje barn, og har ligget der 5 dager. må regne med 5 dager nå også tror jeg. Skal ha mitt tredje keisersnitt. Gleder meg heller ikke til tiden etter ks. Det er visst vanlig med enerom ved ks, så jeg har alltid hatt det. Men det er grusomt å være der når barseltårene presser på, og man vil hjem til de andre barna.. Men ved en vanlig fødsel og hvis mor og barns form er bra vil jeg tro du bestemmer litt selv. snakk med personalet. Hører iallefall andre som sier at de har gjort det på den måten. Lykke til videre!
Siw1 *mamma til Rikke&Adrian* Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 Jeg hadde den samme dårlige opplevelsen som deg med førstemann og..synes tiden på sykehuset var kjempeslitsom! Har planer om å dra hjem så fort jeg har mulighet til det hvis jeg føler meg trygg denne gangen. Er usikker på hvor lenge jeg må være der, men hvis alt går bra med oss så håper jeg at jeg får dra hjem dagen etter fødselen. Ei venninne av meg var førstegangsfødende og fikk for noen uker siden...hun fikk dra hjem etter bare to dager! Så vil tro at siden vi har erfaring fra før at vi kan dra hjem tidligere, og evt avtale med de å komme tilbake for en sjekk?
2 gutter og 1 jente Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 med førstemann dro jeg hjem på morgenen 2 dagaer etter fødsel (1,5 dag).... og regner med å dra like fort eller kanskje enda raskere denne gangen. Gruer meg sånn til å skal være på sykehuset og borte fra lillemannen min...får dårlig samvittighet bare jeg tenker på det.
HH72 Skrevet 17. juli 2008 #5 Skrevet 17. juli 2008 Hvis alt er greit har jeg hørt om folk som har reist hjem etter få timer. De må da komme tilbake for at barnelegen skal sjekke barnet og for blodprøver av barnet(Følling osv).
stinky-monkey Skrevet 17. juli 2008 #6 Skrevet 17. juli 2008 Jeg reiste hjem 10 timer etter fødsel, da jeg hadde født nr. 2. De prøvde å overtale meg til å bli lengre, men jeg ville bare hjem. Første gangen jeg fødte var jeg i 4 dager, pga jeg ikke tørte dra hjem før jeg var igang med ammingen. Men jeg angret nok litt på at jeg dro hjem så tidlig etter fødsel nr.2. Jeg fikk liksom ikke nok "bli kjent" tid med babyen, siden jeg fikk dårlig samvittighet overfor han eldste da jeg brukte tid alene med minstemann. Hadde jeg vært på sjukehuset lengre, så hadde jeg hatt mer tid med babyen uten å tenke på andre. Jeg prøvde å "lure meg vekk" litt inn på soverommet med babyen for å slappe av, men da hadde jeg eldstemann (da 16 mnd) hengende utenfor døra og gren etter mamma. Sårt. Så tredje fødsel, da ble jeg på sjukehuset lengre igjen. Men jeg har vært heldig å fått alenerom de to siste gangene. Håper jeg får det nå også. Tror nok jeg blir på sykehuset i noen dager denne gagen også, for å få tid alene med babyen og få slappet av skikkelig før jeg kommer hjem til resten av flokken, som krever oppmerksomhet dagen lang ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå