Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Er nå i uke 15 og merker at enkelte av mine "vanlige" bukser kommer til kort. Har jo Mammabukser, men synes liksom at det er vel tidlig å benytte meg av de alt. Det er faktisk en del som ikke vet noe enda (på jobb etc). Føler meg liksom så veldig gravid da jeg må begynne med mammabuksene nå :-) - men det er vel et positivt tegn at magen vokser....
minimee->Trym Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Ser vi har termin med 4 dagers mellomrom! (18.jan her) Fikk mage allerede i uke11, skikkelig forferdelig egentlig... Fikk helt panikk når det gjalt klær! Måtte handle masse nytt, og var t.o.m og kjøpte mammaklær i uke 12 pga jeg ikke fant bukser som gikk opp til midjen som så fine ut andre steder. En befrielse å gå i mammabukser nå som livmora utvider seg og ikke trenger noe press over magen... Et av parene er kanskje litt store enda, men ikke så det er sjenerende må bare dra opp buksa innimellom da det er i ola-strech ;-) Heldigvis er det masse tunikaer og lange t-skjerter o.l. som er in nå så der er det ingen problem som du sikkert har merket selv!
Lilja121 Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 Jeg hadde noen få bukser jeg brukte helt til uke 20-22, men begynte å bruke noen mammabukser allerede i uke 12. Jeans var det første som ble skikkelig ubehagelig. Hva slags overdel man bruker har jo mye å si... Jeg synes det er skikkelig deilig å bruke litt ettersittende topper uten å tenke på å trekke inn kvapset :-)
Eso Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 Jeg får de vanlige buksene på meg, men det er overhodet ikke behagelig. Jeg har kjøpt en mammabukse, og er veldig fornøyd med den. Den ser liksom ikke ut som en gravid bukse, så lenge man har en t-skjorte eller genser over. :-) Et lite tips er å feste hårstrikk i knappehullet og rundt knappen på olabukser! :-) Da kan man bruke buksene lenger! :-)
minimee->Trym Skrevet 17. juli 2008 #5 Skrevet 17. juli 2008 Må bare si meg enig med Lilja121 her... Veldig deilig å slippe å måtte være bekymret over magen og ettersittende topper lenger! ;-)
trollmor85 Skrevet 17. juli 2008 #6 Skrevet 17. juli 2008 jeg er 31 uker på vei, og bruker fremdeles de vanlige buksene, men da bare joggebuksene SLuttet med jeans da jeg var rundt tre mnd da strammet de som bare det.
mortherese=mamma til twins! :) Skrevet 17. juli 2008 #7 Skrevet 17. juli 2008 Jeg kjøpte meg mammabukser veldig tidlig jeg, var så kvalm de to første mnd at jeg ikke klarte at de vanlige buksene mine kom inntil magen.. men så når kvalmen ga seg, så var magen for stor til å gå tilbake! Så her i uke 16 (snart 17) er det bare mammabukser som gjelder! Men syns egentlig at de foruten stoffet over magen ser ut som vanlige bukser! Og det er jo greit igrunn, føler seg ikke som verdens peneste nå for tiden..så er hvertfall greit å ikke se helt ut som en slask!
Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. juli 2008 Supert tips med hårstrikkene! Takker. Eller så tror jeg at jeg henter frem noen av mammabuskene nå. Har også fått låne noen av min søster som er fine....
Gulljnta Skrevet 17. juli 2008 #9 Skrevet 17. juli 2008 Er 24 uker og bruker fortsatt de vanlige buksene mine, men ikke de som skal sitte som pølseskinn;) Bruker de vanlige jeansene med en hårstrikk fra knapphullet og over knappen som noen nevnte her Fungere som bare det hvis jeg har en litt lang singlet\genser over.
Lemonia Skrevet 17. juli 2008 #10 Skrevet 17. juli 2008 Jeg er straks 20 uker og bruker fremdeles de vanlige klærne mine.
Mammantiltigerogentil Skrevet 17. juli 2008 #11 Skrevet 17. juli 2008 Jeg er 18 uker og bruker fremdeles de vanlige buksene mine, med unntak av 2 stk. De skulle sitte som pølseskinn og ble for små for rundt.... 2 uker siden tror jeg det var. Mange av olabuksene mine sitter godt selvom jeg bare drar smekken halvveis opp og bretter inn resten. Da er det ingenting som presser over magen, men jeg behøver heller ikke kjøpe nye bukser. En god venninne av meg kjøpte aldri gravidebukser; brukte sine egne til hun fødte Bare å bruke strikketrikset om buksa har lav skjæring, eller brette-inn-trikset ;-) Men selvfølgelig, gravide-topper har jeg kjøpt en god del av Må jo uansett ha litt lengre topper nå som magen vokser!
AO3 Skrevet 17. juli 2008 #12 Skrevet 17. juli 2008 Pga at jeg var oppblåst, strammet de vanlige buksene mine (trange jeans) over magen allerede tidlig i 1tri. De gikk på, men det var skikkelig ubehagelig, spesielt i den perioden da jeg var kvalm. Jeg brukte vanlige bukser til uke 14-15 ca, men med strikk i knappehullet, og det gikk fint. Imidlertid var det deilig å gå over til mammabukser, og slippe å tenke så mye på lange topper som til enhver tid dekket over strikken i knappehullet! Jeg har ikke lagt på meg noe særlig over hofter/rumpe/lår, så det er bare magen som gjør at jeg må bruke mammabukser... Men så er jeg 26+0 også da.
my babyboy - Har født!!! :) Skrevet 17. juli 2008 #13 Skrevet 17. juli 2008 er nå i uke 23 og bruker fortsatt noen av de vanlige buksene mine strikk i knappehullet fungerer helt fint... men for hver uke så må strikken slippes mer og mer opp. godt at det er så lett å få tak i masse lange gensere og tunika'er overalt nå har 2 mamma bukser, men har ikke funnet noen jeg liker veldig godt. til dere som har funnet en ålreit mamma bukse, hvor har dere kjøpt den?
Ludviginne - mamma!! Skrevet 17. juli 2008 #14 Skrevet 17. juli 2008 Er inne i mine siste dager her på 2.trimester, rykker vel over i overmorgen. Og bruker fremdeles mine gamle bukser. Og mammabuksene jeg kjøpte for flere måneder siden, ligger ubrukt i skapet...
Popelko Skrevet 17. juli 2008 #15 Skrevet 17. juli 2008 jeg la bort alle buksene mine i uke 12- 13, da fikk jeg ikke lirka de på meg mer men jeg synes da det var litt tidlig å begynne med mammabukser, så jeg traska for det meste rundt i joggebuksene til sambo men mammabukser er utrolig gode å gå i, så tror jeg kommer til å bruke de resten av livet hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå