Gjest Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Å jeg som har spist det noen ganger i svangerskapet..... har fått så dårlig samvittighet altså. Hvordan syk kan barnet bli hvis man er uheldig? Nå har jeg heldigvis kun spist ferskt kjøttpålegg, men hadde jo ikke tenkt å spise noe spekemat.... Det går nok sikkert bra, men jeg er litt ergelig på meg selv da som har passet på alt det andre man ikke skal spise - og trodd jeg har vært flink...
Edelweis Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 jeg har og spist masse salami i svangerskapet. er liten sjangse for at en skal bli smittet av tokso gjennom maten, og listeria forekommer jo sjelden i maten i norske butikker og. jeg hadde ikke uroet meg om jeg var deg. du trenger jo ikke spise mer da vet du. fikk høre i et innlegg her da jeg var nygravid at all spekemat fra gilde var blitt fryst før salg også, bortsett fra en viss type skinke. å da er det i allefall ikke noe problem=)
Makko med to små gutter Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 Hvis du ikke har spist det i løpet av de siste dagene og alt er normalt er ingen skade skjedd :-D -Salami kan innholde en bakterie som fosteret ikke tåler (det kan dø), vi derimot kan få den i oss uten at vi engang merker det på magen. Men når det er sagt er det uttrolig sjelden at denne bakterien finnes i norskt kjøtt!
Gjest Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 Det var godt å høre. Jeg har en sprell levende mage, så da trenger jeg ikke å uroe meg?
Edelweis Skrevet 17. juli 2008 #5 Skrevet 17. juli 2008 jeg tror nok det er listeria bakterien som makko snakker om. den er sjelden i norskt kjøtt ja, og den kommer også bort når mat fryses. så om spekematen er fra gilde er den blitt fryst har jeg som sagt blitt fortalt, og da er det ingen fare=)
Nr2iNovember Skrevet 17. juli 2008 #6 Skrevet 17. juli 2008 Har hørt om flere som ikke har tenkt over at salami er spekemat, så det går nok bra. Har hendt seg jeg har spist det selv jeg, og det er da masse liv i magen her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå