yasmina Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Her er vi egentlig ikke en tospraaklig familie, men siden vi bor i utlandet og saa snakker begge ungene ogsaa engelsk. De snakker vel helst bedre engelsk enn norsk snart, iallefall eldstemann. Blir sikkert ikke mindre engelsk paa dem naar de begge starter barnehage til hoesten.
Gjest Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Sønnen min er halvt engelsk. Men siden vi bor i norge nå, uten pappaen, så snakker han mye bedre norsk enn engelsk, forstår alikavel engelsk veldig godt. Har vel ca 30 ord på engelsk. Leser engelske bøker og ser dvder på engelsk.
Sånn kan det gå Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 Vi snakker islandsk hjemme og norsk ute.
blond Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 De kan mange engelske ord, spesielt på fargene, men vi er "helnorske".
lillebror er " forsinket" Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Jeg er norsk, far er tjekkisk men vi bor paa gran canaria. Har masse engelske og tyske venner. Saa mine barn snakker spansk, norsk, tjekkisk, engelsk og tysk. Kan kun skrive spansk, men det norske kommer litt etter litt. Godt aa faa spraakene inn mens de er smaa og laerer lett.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Samboers eldste datter snakker norsk og samisk. Jeg skulle ønske jeg eller sambo kunne samisk og kunne snakket det med ungne, har mange vennepar som snakker 2 språk til ungene, norsk og samisk da. Eldste har hatt samisk som 2.språk på skolen siden 1.klasse. Han begynner i 3.kl nå. Min mamma snakker litt samisk, samboers mamma snakker flytende samisk, men da han vokste opp var det litt tabu og lære ungene samisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå