Gå til innhold

Andre med tospraaklige barn her ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er vi egentlig ikke en tospraaklig familie, men siden vi bor i utlandet og saa snakker begge ungene ogsaa engelsk.

 

De snakker vel helst bedre engelsk enn norsk snart, iallefall eldstemann.

 

Blir sikkert ikke mindre engelsk paa dem naar de begge starter barnehage til hoesten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min er halvt engelsk. Men siden vi bor i norge nå, uten pappaen, så snakker han mye bedre norsk enn engelsk, forstår alikavel engelsk veldig godt. Har vel ca 30 ord på engelsk.

 

Leser engelske bøker og ser dvder på engelsk.

 

 

Skrevet

Vi snakker islandsk hjemme og norsk ute.

Skrevet

De kan mange engelske ord, spesielt på fargene, men vi er "helnorske".

Skrevet

Jeg er norsk, far er tjekkisk men vi bor paa gran canaria. Har masse engelske og tyske venner. Saa mine barn snakker spansk, norsk, tjekkisk, engelsk og tysk. Kan kun skrive spansk, men det norske kommer litt etter litt. Godt aa faa spraakene inn mens de er smaa og laerer lett.

Skrevet

Samboers eldste datter snakker norsk og samisk. Jeg skulle ønske jeg eller sambo kunne samisk og kunne snakket det med ungne, har mange vennepar som snakker 2 språk til ungene, norsk og samisk da.

Eldste har hatt samisk som 2.språk på skolen siden 1.klasse. Han begynner i 3.kl nå.

Min mamma snakker litt samisk, samboers mamma snakker flytende samisk, men da han vokste opp var det litt tabu og lære ungene samisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...