Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplevde min første kynner for en og en halv uke siden. Da var jeg 22 uker på vei. Den neste uken hadde jeg 7 kynnere godt spredt utover uken.

I dag har jeg imidlertid hatt 7 regelmessige kynnere på under en halvtime, før det stoppet litt opp, og nå er det en kynner ca hvert kvarter.

Jeg er helt blank på området. Hvor ofte er det vanlig å ha kynnere, er det tidlig å få kynnere allerede nå?

Andre med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter hva jeg har skjønt er det litt tidlig. Men jeg begynte å få de i uke 23 og veldig ofte. Helt uavhengig om jeg var i aktivitet eller ikke. Jeg kunne få opptil flere om gangen mens jeg satt. Det var mye et par dager og så dabbet det litt av. Jeg kjenner egentlig kun bare at livmoren trekker seg sammen og blir helt hard. Ingen smerter andre steder. Så etter hva jeg har skjønt er dette kynnere. Har ikke snakket med jordmor om det enda, men skal dit til uken så jeg tenkte jeg skulle ta det opp.

Etter hva jeg har lest er det HELT normalt og ikke farlig.

Synes det bare er rart at jeg får det selv når jeg sitter helt stille, ofte jeg kjenner det når jeg legger med ned også. Rart, men jeg er ikke bekymret.

Skrevet

Hei jeg er selv i uke 14 og har mye kynnere.

Jeg syntes det var litt tidlig kan du si og da begynte jeg å tenke litt på forige svangerskap og kom på at kynnere spesielt når de kommer ofte og uten stor aktivitet er et tegn på urinveisinfeksjon.

Jeg merker ingenting når jeg tisser og har ingen andre plager en kynnerne, men var hos legen i stad og fikk penecilin for urinveisinfeksjon.

Anbefaler deg å bare levere en urinprøve hos legen din for å være sikker, er jo ikke bra å gå rundt med urinveisinfeksjon om det skulle være det.

Må bare si at kynnere er helt normalt både når man er i aktivitet og sitter eller ligger i ro, det er bare livmoren som "øver" seg til fødselen.

Skrevet

Jeg begynte å få kynnere i uke 13, og nå er jeg i uke 27 og har de ganske ofte. Har telt ca 15-20 per dag uavhengig av hvor aktiv jeg er. Har vært litt bekymret, men var hos legen i dag som sa at så lenge de ikke varer i over 1 min og er smertefulle så var det ingen fare:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...