Gå til innhold

AARGH! Sinna på min storebror! Er det mulig? (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster og samboern hennes flyttet hjem til mamma og pappa for et kort periode, da de ventet på huset sitt (med sofaer og møber osv), det ble ganske fullt hjemme, men ok for de. (fra før er det mamma+pappa pluss to store brødre på 17 og 15).

Huset er ikke såå stort, ett bad som er knøttlite osv.

Og noen mnd senere kommer broren min flyttende hjem med to unger på 1 år, og eksadama, altså mora til unga (de er IKKE sammen). Med flyttelass, babyting OVERALT! Og de er så jævla late, ligger babybleier på salongbordet osv. Det er til å spy av, og pappa har prøvd å snakke med de om det, men da får alle en dose kjeft vær fra broren vår fordi hu er litt "sår" og kan ikke snakke til henne)

OK! Broren min har noen andre damer som han treffer uten at eksen vet om det, låner klær av pappa, penger av lillebroren min (nesten 10.000), bil av søstra mi, osv.) De har et eget hus, men det er det visst sopp i (det har de visst om i langt over 1 år nå).

Men han ringte mamma en dag og spurte om ikke de kunne bo hos de noen få dager? mamma sa at hun skulle snakke med pappa om det, og mens de var borte hadde de flyttet og shævet alt inn på 1 time! De fikk jo sjokk!

MEN! Jeg er den som tør å si ifra til broren min, at det ikke går an å være sånn da du straks er 30 år!

Mamma har gått lenge og snakket om at hun hater innredringa hjemme, og syns det er så fullt med to sofagrupper oppå hverandre, med stoler og pall! Det var overfullt!

Men så kommer tirsdagen da, mamma har vært borte en liten stund pga en syk mormor. Jeg reiser hjem til de (mens kun jeg og småbrødra mine er alene hjemme), vasker, kjøper blomtser og lager middag. Så kom jeg på at jeg skulle ommøblere litt da. Så jeg tok ut den ene tre-setern som tilhører søstern min som skulle flytte dagen etterpå. Og ha KUN 3-setern med seg.

Må innrømme at stua ble noe helt annet da jeg fikk endret og flytta på litt ting, og den store 3-setern ble vekk.

ALLE er dødsfornøyde, det ble en stue igjen. Mamma ble kjempeglad over overraskelsen!

MEN! Så kommer min bror og eksdama med unga på slep den kvelden (da hadde jeg reist hjem),og kjefta alle ned fordi det hadde blitt så stygt! og jeg skulle faen meg bare holde meg unna for jeg bor ikke der.

Og det var så stygt, og mye finere som det var osv. For poenget dems var at hele 3 sitteplasser ble borte.

Så smeller det fra lille frøken eks til mamma da- trodde du likte å ha mange på besøk jeg!

Altså i en vanlig stue er det sitte plasser for 5-6 pers. Og da var det sitteplasser til 13 stk med paller osv.

De slang bare dritt om meg, og hvor kontollfrik jeg var osv.

Rart jeg er litt sinna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde bedt dem ta inn på hotell!

Skrevet

Men det er jo ikke "min" sak. Jeg orker ikke å reise hjem da det er så mye rot og negativt rundt de..

Så det er vel 2 mnd nå.. ..

Skrevet

På tide at din bror blir voksen ja. Forstår at du er irritert!

Skrevet

Foreldrene dine må våge å sette foten ned hvis de vil at situasjonen skal bli bedre. Høres ut som både broren din å eksen hans er skikkelig egoistiske, som forventer at folk skal ta seg av dem. Bevares, de er da voksne folk er de ikke?

Snakk med han du eller be foreldrene dine gjøre det! Det går ikke an å oppføre seg slik, utnytte foreldrene sine på den måten.

Skrevet

Nei enig! de har prøvd, men da sier bror at "alle hakker på de" og ingen liker de. Fordi vi faktisk må si fra. Og fordi at det er flere som har gjort det!

De får alle andre til å bytte bleie, fore osv. Har ikke vakset et plagg selv, oppvaskmaskina er som regel full av ders boller, flasker og bare barneting, og de gidder ikke å ta oppvaskmaskina innimellom.

De sitter foran PCen konstant, eller er ute og farter.

Og så spør de - kan dere bare se etter gutta i 5 min? skal bare oppi butikken.

Plutselig har det gått 3 timer! det er helt sykt.

(akkurat som da jeg passet de hos meg en gang, de skulle bli hentet kl 5 men de kom ikke før 8-9, ga ikke beskjed en gang.. så den danmarksbåten rakk vi ikke, den gikk kl 7, men de er faktisk sånn, men HVIS vi sitter barnevakt så tar faktisk jeg og sambo og henter og kjører de selvom det er 3 mil hver vei)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...