Skravlefruen med huleboer Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 .. og har noen blitt undersøkt med dopler uten at dere fikk høre hjertelyden??
Mammatil1prøverpånr.2<3 Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Hei=) Jeg er i uke 11 og var hos jordmor idag men hørte ikke hjertelyden. Fosteret ligger så langt nede i bekkenet at det enda er litt vanskelig. Men skulle komme tilbake om 2 uker for da er det nok så sikkert at vi hører det.. Dopler? Hva er det? =P Der hvor jeg var leitet hun med en trådløs "fjernkontroll"-liknende sak=P Vet ikke hva det heter.. Hvor langt er du på vei?
passilurken Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 JEG!!!! ååååå har nettopp vært på ul og både hørt og sett hjertet slå og slå og slå som om fosteret fikk betalt for det:) det var heeelt fantastisk! fikk til og med et lite vink fra en pitte liten arm:) jeg er bare 8+5, men de tusen kronene jeg betalte var jammen meg vel brukte penger:) hurra hurra hurra, jeg bekymret med uten grunn:)
småsmurf Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 Var på første kontroll på tirsdag, er 10+4, og legen sa det var for tidlig til det. Men har sett det slå på ul, så vet at det fungerte for noen uker siden i hvertfall;) (Var på ul pga starttrøbbel)
Skravlefruen med huleboer Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. juli 2008 Hei MinLilleSpire Jeg tror jeg er rundt 10-11 uker, men har veldig usikker termin forløpig (skal til privat ul om noen uker)... var hos lege i dag, hun hørte etter hjertelyden, men fant den ikke.. ble selvfølgelig skuffet jeg.. hadde altfor store forventninger til idag.. menmen.. jeg får smøre meg med tålmodighet til ultralyden Dopler er denne fjernkontroll-saken ;-) Den kan brukes i ulike sammenhenger. Som f.eks å lytte etter hjertelyden hos foster, eller sjekke puls/blodgjennomstrømming i beina hos eldre (for å sjekke om veneklaffene fungerer som de skal... ) :-)
Alle gode ting er 3:) Skrevet 17. juli 2008 #6 Skrevet 17. juli 2008 Jeg har doppler og hører hjerteslaga fint med den. Hørte de første gang forrige uke, er en hærlig lyd:)
Mamman til Sofie 180207 Skrevet 18. juli 2008 #7 Skrevet 18. juli 2008 Vi var på UL i dag og fikk både se og høre hjertet slå som bare det 7+6 i dag. Forsøkte å finne hjertelyden hjemme med egen doppler i går, men klarte det ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå