Gå til innhold

Babyen min har blitt så rolig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

de siste 3 dagene har hun vært så utrolig rolig i forhold til hva hun pleier..Til vanlig er hn ganske turbo fra sånn 12tida til rundt 2tiden om natta, så er d i gang igjen om morgenen i 6-7tiden, og så rett før jeg bruker å stå opp i 11-12tida igjen... og så nå og da ellers om dagen...Men nå har hun altså ikke gitt noe som helst tegn fra seg de siste morgnene, og heller ikke no særlig på kveldene... kjenner til henne på dagtid sånn nå og da, men ikke no særlig i forhold til hva hun pleier..

Var på ny ultralyd i går og også her var hun helt rolig... lå bare å smattet og koste seg, mens forrige ultralyd ii uke 19, var hun helt turbo og flytta på seg hele tida og sparka..

syns d er så uvandt..er d vanlig?

er 28+2...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe galt i utgangspunktet, siden du var på UL i går? Hvis det har vært sånn i flere dager, hvorfor spurte du ikke legen/jordmor i går?

Jeg synes ikke det høres uvanlig ut at en tilsynelatende frisk baby endrer litt på aktivitesmønsteret sitt. De fleste babyer gjør det i perioder, og de kan godt finne på å snu døgnet.

Det er bare du som vet hvor bekymret du er, og om dette er noe du bør sjekke ut. Kanskje du skal ringe jordmoren din, så du kan bli litt beroliget.

Alt er nok i sin skjønneste orden, skal du se. :-)

Skrevet

kan hende babyen ligg på en anna måte no, så du ikke kjenne bevegelsan like mye... så blir d jo åsså tranger i magen, så d blir ikke like mye bevegelse på dem..

men ring føden viss du e usikker. æ gjor d en gang æ va så usikker å d va så greit å bare vite at alt va normalt... da sa ho at den bevgde å styrte flere ganga uten at æ kjente d..

Skrevet

mirihi:

Nei ikke no galt med babyen, jeg skulle bare ta en ny celleprøvve å fikk en ekstra UL i samme slengen:)

Spurte jo selvfølgelig hvorfor hun var så rolig nå...men d visste jo ikke han legen... så jeg fikk liksom ikke noe svar..men hadde noe vært galt burde han jo lagt merke til d, trodde jeg.

men..kanskje hun bare har stor plass og ligger litt annerledes...

Skrevet

Det er ikke umulig det. Min veksler mellom å ligge med baken eller hodet ned. Jeg merker ofte ikke at den har snudd seg, før jeg får et realt spark i "utgangen" eller mellomgulvet.

Håper du er frisk og ikke har trøbbel med cervix (siden du måtta ta celleprøve)! Det er mer bekymringsfullt en endret bevegelsesmønster, mener jeg...

Skrevet

ahaha, et realt spark i "utgangen" det skjer ikke sjeldent d.. og gøy er d når man sitter på do og strålen plutselig får DET høytrykket og fart på seg. hihi

Cervix? hva er d?

Jeg skulle ta ny celleprøve pga forandring i celleutviklingen i flere år på rad nå. Den forrige prøven var finere enn den forrige der igjen, så nå skulle vi altså ta en til for å se om det hadde forandret seg noe der igjen... håper d har forsvunnet helt!

Jeg tror da jeg er frisk og alt er bra sånn ellers:) men, hva er cervix?

Skrevet

har kjent bevegelser og spark i dag da så jeg har troen på at hun har d bra der inne..men kanskje hun er rolig for jeg ikke har spist SÅ mye godterier som jeg pleier den siste tiden...eller?

burde jeg kanskje spise mer i 3 trimester også? hvordan gjør dere d?:S

Skrevet

Cervix = livmorhalsen og mormunnen.

Så fint å høre at det ikke er fare på ferde! Krysser fingerene for at utviklingen er like fin i fortsetningen. Godt å høre at jenten din har kviknet til, så du slipper å være urolig.

:-)

Skrevet

Forresten er min baby også roligere de dagene jeg bremser godt på inntaket av sukker. ;-)

Skrevet

åå...d betyr d ja.. i feel a bit dumb right now ja...:P hehe

Ja d var godt å kjenne noen reale kick fra henne... blir litt lett bekymra når jeg først setter igang jeg..men går heldigvis fort over=D

Skrevet

Hadde det på samme måte som deg. Og plutselig så tok han helt av igjen. Går veldig opp og ned, så lenge du kjenner liv så:)

De er jo blitt større og har ikke så mye plass sa jordmoren:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...