grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 leverte inn søknaden min om foreldre penger for 5 uker siden. ringte i dag fo å høre om di hadde behandlet dn for di ga meg beskjed om 3 til 4 ukers behandlingstid. så jeg trodde jeg var ute i godt tid slik at jeg fikk utbetalingene mine som jeg skal nå som jeg går inn i permisjon om en uke... men nei den var ikke behandlet å di hadde fått beskjed fra di i krsund som behandler søknadene om at d var ca 3 månders behandlingstid. d vil si at utbetalingene mine blir 3 månder forsinket!!!!!!!!! d går jop bare ikke ann. har vørt sykemeldt d meste av svangerskapet mitt så di har jo alt dm trenger på pcn sin jo! har jo huslån å div regninger som må betales så jeg skjønner ikke hvordan dette skal gå!
Gjest Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Uff, kjedelig når det blir slik, men du er dessverre ikke den første :-( Derfor er mitt råd til alle gravide! Søk så tidlig som mulig etter ultralyd (da har man fastsatt termindatoen). Noen nav-kontor opererer med etter uke 22/24 så ring og spør.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2008 her må man ha bekreftelse etter uke 26 man får ikke søke tidligere...
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 Det er jo helt utrolig. Skal si det er forskjell. Leverte min søknad 26.6. Fikk svar i posten den 14.07 om at det var innvilget. Går i permisjon i morgen, men har vært sykemeldt siden april. Jeg hadde ringt tilbake eller møtt opp direkte for å få gjort noe med den situasjonen! Lykke til :-)
Makko med to små gutter Skrevet 17. juli 2008 #5 Skrevet 17. juli 2008 Har de sagt noe om hva de forventer at du skal leve av da? - Jeg får heldigvis utbetalt lønn på vanlig måte fra arbeidsgiver, så har liksom ikke stressa med det hele....
litjpia06 og lillegutt08 Skrevet 17. juli 2008 #6 Skrevet 17. juli 2008 slik er det desverre i "velferds-Norge". Jeg leverte søknaden min 16.april og gikk ut i permisjon siste dagen i juni (skulle altså hatt en dag utbetalt forrige måned). Da jeg ikke hadde fått noe svar ringte jeg i begynnelsen av juli, da var ikke søknaden ferdigbehandlet men de skulle sjekke opp og jeg ville få brev. Så på mandag hadde jeg fremdeles ikke fått noe svar og ringte dem igjen. de forsøkte seg først med at hun som hadde med det å gjøre var på ferie. Jeg sa at det hjelper ikke, jeg får ikke ferie fra mine forpliktelser som lån og regninger og må ha et svar hvorvidt jeg får penger denne måned eller ei. Jeg noterte meg navn og slikt og hun skulle sjekke med NAV Forvaltning som er de som behandler slike saker. Heldigvis ringte de dagen etter og bekreftet at hun gjorde søknaden ferdig nå og jeg ville få første utbetaling denne mnd. Så krev at ditt NAV-kontor tar kontakt med NAV Forvaltning og at du trenger et svar nå. Min søknad hadde nok blitt liggende til langt ut i august hadde jeg ikke mast.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. juli 2008 fikk beskjed om at jeg måtte ringe sosialen... å at nav her bare var et motaks kontor.. for søknadene ble behandlet i krsund å der hadde di så mye å gjøre at behanldingstiden var 3 månter... arg... fatter ikke at d går ann, jeg har snakket med 3 forskjellige behandlere i dag ... åh har jo ikke lyst til å gå å bekymre meg for penger når lillegutt er født.. da skulle vi jo kose oss...
Ella78 m/ A&M Skrevet 17. juli 2008 #8 Skrevet 17. juli 2008 Æsj, så kjipt! Jeg syns å huske jeg sendte inn søknaden ca 7 uker før jeg skulle ut i permisjon, og det tok en måned før jeg fikk svar... Neste gang (om det blir noen neste gang selvfølgelig) skal jeg nok være så tidlig ute som mulig, hører det er mye rart....
strikkemegihel Skrevet 17. juli 2008 #9 Skrevet 17. juli 2008 Syns å hugse fra sist svangerkap at eg anten leste eller fekk beskjed om dei papira MÅTTE leverast seinast to mnd før en gjekk ut i permisjon for å vere sikker på at en fekk pengane i tide. Vart tilogmed oppringd frå nav ca to mnd før fordi der var fyllt ut ein feil på papira som vart levert inn. Så eg trur at når ein har med dette systemet å gjere er det best å vere tidleg ute.....desverre
Shining Skrevet 17. juli 2008 #10 Skrevet 17. juli 2008 3 måneders behandlingstid? Det er jo helt horribelt og en sak for media. Skatteetaten prøvde seg på det samme i forbindelse med sin omlegging i januar, da ble det storbråk og store avisoppslag.
Makko med to små gutter Skrevet 17. juli 2008 #11 Skrevet 17. juli 2008 Er egentlig enig med lys og varme, ikke gi deg på dette! Hvis de har 3mnd behandligstid er det jo aldri mulig å få papirene i orden til permisjonsstart, da man ikke kan søke i uke 28 (?).... Jeg fikk et hefte fra NAV (når vi var å skrev under farskapspapirer). Hefte heter "informasjon til deg som venter barn". Der står det: - " Sender du inn søknaden sammen med inntekstopplysningene og nødvedig dokumentasjon ca 1 måned før du skal starte permisjonen, vil alt være lagt til rette for at du får din utbetaling fra oss til rett tid. Dersom du mottar lønn fra arbeidsgiver under permisjonen er det tilstrekkelig at søknaden sendes inn når du starter permisjonen. Vi har utbetaling i løpet av den siste uke i hver måned." -Mulig dette gjelder kun for NAV kontor i min kommune,,,
minimee->Trym Skrevet 17. juli 2008 #12 Skrevet 17. juli 2008 NAV er NAV.... Skal i utgangspunktet ikke forskjellige regler for kommune til kommune mener jeg. Ikke om slike ordinære ting. Kommune til kommune kan ha forskjellige dispansasjoner, men reglementet skal være likt for alle! Dette bør du gå videre med, du har faktisk barn å fø, og bli henvist til sossen er jo forferdelig!
ILRK Skrevet 17. juli 2008 #13 Skrevet 17. juli 2008 Sitter her med akkurat samme problem... Er vel 5 - 6 uker siden jeg søkte også... Går ut i permisjon i dag, men har ikke fått et eneste vedtak enda... De er så jævla treige på NAV at jeg har ikke ord...
Trulte76 Skrevet 18. juli 2008 #14 Skrevet 18. juli 2008 Jeg bor i Nabokommuna til Ålesund. Jeg ringte NAV nå. Er 3 uker til jeg går ut i permisjon. Og det er ca 2-3 uker siden jeg søkte. Så nå ringte jeg for å spørre, siden jeg ble litt "skremt" av ditt innlegg siden kr.sund skulle behandle søknaden til Ålesund . Tenkte kanskje det var sånn her også Nå hadde hun pause hun som har med permisjon å gjøre. Men han jeg snakket med spurte henne raskt ang søknaden min, så da svarte hun at hun holder på med den og den er like om hjørnet. Så da behandler de iallefall søknaden selv og ikke igjennom kr.sund. Så hvorfor gjør Ålesund det da? Du må være max uheldig person. For du har jo klaget så mye over Ålesund og de på Gyn osv. Går selv til kontroll på GYN og har bare møtt hyggelige jm og leger jeg. Bortsett fra ei JM som har tatt 3 av 4 UL med meg. Hun har ikke vært frekk eller noe, bare veldig alvorlig og viser ikke profilbilde av ungen engang. Noe ei anna JM gjorde og jeg fikk flotte 3D bilder også. Så ut fra dine opplevelser med ålesund sykehus og NAV så hørest du bare max uheldig ut. Jeg har bare positivt å si om de på Ålesund
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #15 Skrevet 18. juli 2008 ja ikke vet jg... kan godt hende jeg har vært max uheldig.. nå skal d sis at det er veldig mye positivt ved å bo i Ålesund. å vi trives veldig godt her.. på gyn har vi vært mange ganger gjennom svangerskapet nå å hvilken behandling vi får kommer veldig ann på hvilke personel vi møter... noen ganger har vi følt oss veldig velkommen å fått svar på alt vi lurer på å andre ganger får vi et surt grynt å følelsn av at vi er der for å plage dm.. å di som jobber på nav trygd her i ålesund er hygelige di men ikke så veldig hjelpsomme. å d er ikke bare meg som har fått dn beskjeden.. å jeg snakket med tre forskjellige personer der i går å di sa alle det samme. at beksjeden di hadde fått fra krsund var 3 månter beh tid...
Trulte76 Skrevet 18. juli 2008 #16 Skrevet 18. juli 2008 Men hvorfor skal den behandles i kr.sund? På Gyn har jeg vært med to forskjellige leger og to forskjelllige JM og alle er utrolig greie Med mine 2 første var jeg også på kontroller på sykehuset siste trimester. Og samme erfaring da også. Kun hyggelige folk. Så jeg aner ikke hvem du har møtt på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå