simsalabima Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Bruker "sovepose", men har ikke festet henne i senga enda, pga svigermor mener det er farlig. Men nå er hun 10mnd og sover på tverrs, med hodet i ben enden you name it. Hun sover veldig urolig, krabber rundt i søvne og stanger hodet i sprinklene. Men 10 mnd er kanskje for sent å begynne å binde henne?
Tredjemann på vei :D Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Skjønner ikke hvorfor noen binder dem fast uansett alder jeg... Høres jo grusomt ut at babyen ikke skal ha mulighet for å røre på seg. Det er nå min mening. Vil også tro det er farlig.
jordbærsjokolade Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 Men gjør det noe at barnet beveger seg litt rundt i sengen da?
en-to, lappe sko..... Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 Jeg har aldri bundet barna mine og kommer heller aldri til å gjøre det. Synes det høres helt horribelt ut. Gjør det noe om hun beveger seg rundt i sengen da? Du kan jo kjøpe sprinkelbeskyttelse slik at hun ikke stanger hodet direkte mot sprinklene. Har selv en urolig jente som aldri ligger riktig vei i senga, men hva gjør vel det så lenge hun sover godt.
velger nick en annen dag Skrevet 17. juli 2008 #5 Skrevet 17. juli 2008 Jeg er heller ikke tilhenger av disse soveposene eller det å binde barna fast i senga. De krabber rundt, og flytter på seg i løpet av natta, og det gjør da vel ingenting? Sprinkelbeskyttelsen tar jo av dersom de driver å stanger i sprinklene.
simsalabima Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. juli 2008 Er egentlig enig med dere. Bare lurte jeg.. Men problemet er: den posen jeg har til henne er veldig tynn. Så når hun beveger seg rundt som hun gjør nytter det jo ikke å ha dyne på eller teppe. Midt på natta er hun ofte kald. Jeg får heller kjøpe ny pose til henne som er tykkere. Tror jeg bestiller de fra Baby dan som andre tipser om. Men er dette at de er så urolige noe de vokser av seg mon tro?
Gjest Skrevet 17. juli 2008 #7 Skrevet 17. juli 2008 SERIØST????? Binde et menneske fast mens det sover.....? helt sykt spør du meg....
en-to, lappe sko..... Skrevet 17. juli 2008 #8 Skrevet 17. juli 2008 Min lille er nå 2 1/2 år og ligger like urolig. Men må innrømme at hun ligger på en dyne, så det er veldig lunt i sengen hennes.
tante grusom master of law Skrevet 17. juli 2008 #9 Skrevet 17. juli 2008 Jeg bruker sovepose på min, men det skulle aldri falle meg inn å binde ham fast!
Randine + 2 små Skrevet 17. juli 2008 #10 Skrevet 17. juli 2008 Det er jo ikke snakk om å lenke fast barna da........de får jo fremdeles rørt på seg. Vurdere å skaffe meg en svoepose til mitt barn siden han har begynt å turne rundt i senga, og våkner for han ligger ubehagelig. Tror faktisk han hadde sovet bedre hvis han hadde hatt litt mindre bevegelsesfrihet...... Kjenner folk som har brukt det, og noen barn trives i soveposen, og andre hater den. Ser ikke noe problem i å prøve ihverfall
kokosyklus Skrevet 17. juli 2008 #11 Skrevet 17. juli 2008 Hvorfor skal du binde henne? Noen sover urolig, inkludert meg. Skulle noen bundet meg fast fordi det kun er lov å sove med hodet i hodeenden ville jeg våknet med panikk mange ganger i løpet av natta:) Jeg våkner stadig på tvers hvis ikke mannen min sover i andre delen av senga.. jeg finner noenganger snuppa med hodet i fotenden. Det er helt greit, så lenge hun sover de timene hun skal:)
atsjo Skrevet 17. juli 2008 #12 Skrevet 17. juli 2008 Min gutt på 10mnd er akkurat slik som din. Beveger seg heeele tiden. Tror jeg også må investere i en sånn pose, eller begynner han å bli for stor til det? hmm.. ikke peiling jeg. Hvor får man kjøpt det egentlig? Mamma har sagt at de bandt fast eldste søstra mi men ikke oss som var yngre. Syns ikke det var noe særlig og det forstår jeg godt. Kommer aldrig til å gjøre det jeg heller.
Shabby Cheap Chic Skrevet 17. juli 2008 #13 Skrevet 17. juli 2008 nei jeg binder henne ikke fast.. Hun ligger i alla slags rettninger nå jeg titter innom henne før jeg legger meg.. Men gjør ikke noe det vel...
annki83 Skrevet 17. juli 2008 #14 Skrevet 17. juli 2008 jeg brukte det til min elste mann å nå vurdere jeg det til snuppa også. det er slett ikke snakk om at de ikke kan bevege seg da folkens! de er ikke lenka til senga! de kan bare ikke snu seg heilt i rundt så de ender på tvers.det er jo for at de ikke skal skadde seg. i dag måres fant jeg snuppa på magen me ene armen i klem i motsatt ende som jeg la henne i i går å med et lite blå merke i tinning etter hun har turna rundt i senga i natt.. er det noe bedre kanskje??
Smoothie Skrevet 17. juli 2008 #15 Skrevet 17. juli 2008 Jeg har en pose fra Baby Dan, som jeg fester i en snor som går under madrassen. Gutten min får likevel beveget seg, men han har sovet mye bedre i denne. Han er 21 mnd og har alltid sovet urolig og våknet mye på nettene. Men sover mye bedre i posen.
kokosyklus Skrevet 17. juli 2008 #16 Skrevet 17. juli 2008 huff, nei det er ikke bedre:) jeg bruker pose på snupa mi fordi hun legger dyna ovetr hodet. jeg fant henne hyyyylende en kveld, med dyna brettet dobbelt over hodet hennes. Og når jeg tenker etter har huun sluttet å knuffe seg rundt i senga også, det er vel på grunn av den posen da. Vi kjøpte den på Barnas hus. Har ikke bundet henne fast med noe, men hun ligger mye roligere nå...
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 17. juli 2008 #17 Skrevet 17. juli 2008 nei! å det ville jeg heller aldri gjort. de må få røre seg som de vil. min sover også på tvers noen ganger med bena ut mellom sprinklene. ta heller på litt mer klær? hun ligger på lammeskinnet fra nøstebarn hele året(det dekker hele sprinkel senga) og når det er kaldere sover hun med ullpysj.så får jeg heller gå å snu henne å legge teppe på henne noen ganger...
annki83 Skrevet 17. juli 2008 #18 Skrevet 17. juli 2008 snuppa sover i pose allerde siden hu sparker av seg dyna men den henger ikke fast da forløpig men tror nok den må det snart så vi slipper flere blåmerker. elste mann sov som sagt i den samme å kunne alikevel bevege seg, legge seg på siden om han ville å reise seg opp sittende når han ble litt større da. så de har ikke vondt av det å det er helt trygt.
Lykkelige pija Skrevet 17. juli 2008 #19 Skrevet 17. juli 2008 Jeg kommer aldri til å bruke sånn på mine barn. Mistet selv mitt søksenebarn får han hadde klart å rote seg inn å snoren som du fester den fast i sengen/madrassen med. Så min konklusjon er heller blå merker enn død unge.
annki83 Skrevet 17. juli 2008 #20 Skrevet 17. juli 2008 trist du mistet søskenbarnet ditt sånn. men me de posene som er nå skal ikke dette være mulig. de har veldig korte bånd. å er vleidg sikre. ikke de samme som var tidligere bare så det er sagt.
Gjest Skrevet 17. juli 2008 #22 Skrevet 17. juli 2008 Jeg prøvde en pose med seler pga babyen snudde seg over på magen om natten. Var så redd for krybbedød. Men han klarte å snu seg på magen med den på, selv om selene var stramme. Ble rimelig skremt av det! Nå lar jeg han sove på magen.
~sjiraff~ Skrevet 17. juli 2008 #24 Skrevet 17. juli 2008 Jeg "bandt" fast snuppa du han var liten. Men det var ikke fordi hun sov urolig, det er jo bare normalt. Men fordi hun reiste seg opp halvveis i søvne (nettopp lært å stå), og vrææææla. Flere ganger pr natt. Vi brukte timesvis på legging og var oppe flere timer hver natt pga en unge som stod mer enn hun lå i senga. Den dagen jeg festet selene under madrassen slik at hun ikke klarte å reise seg mere så begynte hun med 13 timers netter. Gullende bra for både mor, far og barn.
~sjiraff~ Skrevet 17. juli 2008 #25 Skrevet 17. juli 2008 Med den posen jeg har så er det faktisk helt umulig at barnet kan rote seg inn i snoren. Så det er mulig det er forskjell på poser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå