Gå til innhold

Dagsoving innendørs - hva med reiseseng??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter barn i september/oktober, og begynner å få på plass endel utstyr. Storebror er elleve år, så hadde gitt bort alt vi hadde til han, hehe. :-) Jeg tenker endel på hvor jenta skal sove inne på dagtid. Vurderer leandervugge, men tenker at den kanskje ikke blir brukt så mye, og den koster endel. I tillegg kan den vel kun brukes i kort tid...

Satser på at hun vil sove mye ute, både på tur og veranda.

Så kom jeg plutselig på igår at ei reiseseng kunne være lurt. :-)

Koster ikke allverden, og kan jo brukes lenge, til flere formål. Ser at man får kjøpt forhøyer, så barnet kan ligge høyt i senga de første månedene.

Noen som har prøvd dette? Er det ei god nok løsning? Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har lillingen soven enten i vognbaggen eller i senga si når han har sovet inne. (baggen på stua, senga på rommet).

Har aldri hatt behov for flere soveplasser enn det, og kommer til å gjøre det på samme måte med småen i magen.

Skrevet

Hallo!

Jeg vurderte aldri noe annet sovested til dagsoving enn sengen til min bebiss, jeg... Hun elsket sengen sin, og det var helt naturlig for henne å sove i sengen på dagtid.

Husker flere som var hjemme med bebisser samtidig som meg, og de hadde bare latt dem sove i vogn osv, og hadde store problemer med å legge dem i sengen på dagtid.

Men, dette er jo opp til hver enkelt hvordan de velger å løse dette. For min egen del syntes jeg en reiseseng høres styrete ut.

Lykke til!

Skrevet

Vi kommer til å bruke sengen til nattsoving, og vugge i stua til innendørssoving på dagtid. Ellers blir det nok masse soving i vogna også, siden både jeg og pappa'n er veldig glade i å gå på tur :)

Skrevet

min første sov de første månedene mye i vugge, så deretter begynte han å få sove i senga si på rommet. da sov han mye roligere, så jeg tror nestemann blir liggende i vugga en måned eller 2, men så blir det nok senga etterpå tror jeg! :)

Skrevet

Vi lot vårt knøtt sove litt i lekegrinda den første tida. Men ble fort til at han bare sov ute i vogna i stedet. Han sover best der på dagen, og det gjør han fortsatt. Syns det er like greit, for vogna kan vi ta med oss overalt, og den kan vi fint la stå ute hjemme også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...