Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Er det psykisk? Eller biologisk? Jeg har alltid hørt at kvinner har høyere smerteterskel enn det menn har. Hvis smerteterskel da er psykisk så vil det si at kvinner kanskje er oppdratt på en annen måte enn menn? At kvinner er opplært til å bite tenna sammen og ikke klage? Jeg føler jeg er oppdratt mer som en gutt på mange måter. Jeg ble oppdratt til å tørre å stille krav og ikke finne meg i ting jeg ikke er bekvem med. Og jeg har lav smerteterskel, og tenker aldri at jeg skal prøve å føde uten smertestillende. Mannen min sier i allefall at slik jeg tenker, slik ville alle menn tenkt om det var de som måtte føde.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Det er nok slik at vi opplever smerte ulikt. I tillegg så har det kanskje noe å si hvor "flink" kroppen er til å produsere endorfiner (kroppens eget smertestillende middel).
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 Husk at det er forskjell på smerter og, da. Jeg har født to barn uten smertestillende, og syntes det var helt greit. Men da jeg brakk armen var jeg veeeeldig ivrig etter å få den bedøvelsessprøyta. Så man kan jo ha lav smerteterskel på noen områder, og høy på andre. Også er det vel forskjell på "frivillig" og "ufrivillig" smerte. Jeg brakk armen høyst ufrivillig, hehe. Men valgte jo selv å føde barna på fødestue uten tilgang på medisiner. PS. Siden jeg nevner dette med fødsel og smertestillende, må jeg vel understreke at jeg ikke sier det fordi jeg synes det er det riktige å føde uten smertestillende. Vet at det er fare for å få huden full av kjeft her inne, så jeg kan opplyse om at jeg driter i hva folk velger å gjøre under fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå