Gå til innhold

Nattavvenning..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal starte med nattavvenning i kveld.. gleder meg ikke.. gullet er 8.5 mnd. og skal i barnehage om 3 uker, og jeg skal begynne å jobbe, så nå er den beste tiden å få det gjort på.. men jeg gruer meg.. liker ikke at han småskriker engang. også har han jo et sånn tempramang.. han kommer til å ligge å frese i senga.. gråte i timesvis.. kanskje..

Nå om dagen nattammes han ca vær 3-4 time, og da drikker han mye, er ikke bare for kos lissom.. men jeg håper at det bare er fordi han har det tilgjengelig, og ikke fordi han virkelig trenger det..

Mannen min sier at han skal gjøre det, og det er jo bra, jeg hadde ikke klart det, men jegmå ligge å høre på det.. uten å bryte inn..

 

Tips og råd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har prøvd litt vi også. Nå sover snuppa stort sett natta gjennom uansett, men hvis hun våkner og blir urolig gir hun seg vanligvis ikke før mamma'n drar fram puppen.

 

Så nå har pappa'n tatt sin tørn noen netter, har flaske med vann tilgjengelig i tilfelle hun er tørst. Blir det for ille i forhold til skriking, har han tatt henne på fanget og bysset og kost en stund. Hun sovnet til slutt.

 

Hun legger seg vanlig for kvelden mellom 18 og 19. Og starter dagen alt mellom 5 og 8. Når hun våkner etter 4-5-tida, ammer jeg henne også sover hun en stund igjen. Våkner hun før, prøver vi med smokk, vann osv.

 

Ønsker dere masse lykke til=)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestemte oss for å prøve for 2 dager siden. Jeg grudde meg masse, for jeg er også veldig dårlig til å høre hun skriker. Får vondt i mammahjertet mitt ;-) Hun har våknet 2-3 ganger per natt i det siste, finner henne da sittende i senga. Helsesøster lærte meg at når jeg da gav henne pupp - da gir jeg henne belønning for å sette seg opp...Tilsvarende når hun fikk pupp når hun våknet, så fikk hun belønning for det...Første natta våknet hun bare en gang, gikk inn for å legge henne ned, men hun skrek. Brukte ca 1/2 time, så sov hun igjen. Natta etter våknet hun 2 ganger, gikk inn og la henne (hun satt igjen...), og brukte et par minutter på å roe henne før hun sov. 3. natta sov hun uten å våkne!Er spent på om det blir slik i natt og.

Uansett - det gikk mye lettere enn jeg hadde fryktet!

Lykke til!!! Trøste deg med at det med stor sannsynlighet går veldig mye bedre om få dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det også gått mye lettere enn jeg ventet. Han (7,5mnd) fikk pupp en gang om natten, mellom kl 03-05.For noen dager siden ga jeg smokken istedet for puppen når han våknet for mat, og han sov videre:). Ikke noe gråt i det hele tatt! og sånn har det fortsatt- nesten en uke siden nå. Enkelte netter sover han uten at jeg trenger å gi smokken også. Deilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(jeg som la inn hovedinnlegget)

 

Det ble ikke noe av det den dagen.. så ut som om gullet skulle ha flere tenner den kvelden.. så det passa dårlig da..

 

Men nå er jeg ikke sikker på om jeg tør lenger.. stakkars gullet! jeg klarer ikke å høre på den redd skrikinga.. jeg er ikke følsom type ellers, men det er jo lille babyen min jo.. (lille babyen på snart 9 mnd. og 10.5 kg.. :) og ikke tar han jo smokk eller flaske så det er jo ikke bare å trøste med noe annet heller.. åh.. jeg er såå feig.. men hadde jo vært så godt å få natta tilbake.. FRUSTRERENDE! kan han ikke bare fikse det selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv! Når jeg gjorde det, så gikk det SÅ mye letter enn forventet. Mitt mammahjerte tåler nemlig heller ikke mye skriking :-) Det jeg gjorde var at jeg brøt ALLE regler jeg har lest om her inne, jeg (ikke pappa'n) tok henne nemlig opp og hold henne til hun roet seg, selv om hun vred seg i armene mine og ville ha pupp. Men jeg fant ut at jeg tåler mye bedre at hun skriker når jeg holder godt om henne. Skrek en drøy halvtime første gangen, etter det har det vært snakk om få minutter, ikke hysterisk i det hele tatt. Nå våkner hun mye sjeldnere, og nå holder det at jeg hjelper henne inn i en god liggestilling og hysjer og stryker litt så sovner hun igjen. Og alt dette har skjedd i løpet av 5-6 netter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...