kokosyklus Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Noen av deres barn som har hatt det? I natt tror jeg snuppakastet opp. Vnaksleig å si om hun brakk seg og kastet opp av smokken (!?!?) eller om hun var i dårlig form. Hun har hatt myyye avføring siden i går og nå er den grønn, slimete med litt blod. Blodet er nok mest et bitteliute rift etter all avføringen, det er ikke farlig. Uansett, hun begynner å bli skikkelig sår stakar, nå må hun ha på seg bleie fordi hun sover, men resten av dagen skal hun få ligge på brettebleiene med rumpa bar. Hun er ikke i dårlig form på noe vis. Hun er samme gamle ungen, men med diare. Lurer på om det kan være en reaksjon på at jeg har startet å gi henne maltekstrakt i grøten? Og hun har fått en bitteliten ts svisker samtisig. Kanskje dette har blitt for mye. jeg visste ikke at malt er så effektivt? Noen`?
Zitro Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Malt er veldig effektivt på mange unger og du trenger nok ikke benytte både malt og svisker... Mine har klart seg på bare sviskemos eller sviskesaft dem. Men nå burde du ta en pause fra begge deler siden hun har fått diare. Sliter hun med hard mage vanligvis da?
kokosyklus Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2008 Ja, hun har hatt 8 dager mellom avføringer tidligere. Sist var hub veldiig plaget i to dager, trykket og gråt om hverandre. Da jeg startet med grøt tok det like lang tid. Jeg ble litt bekymret for en skikkelig fortsoppelse, så jeg hadde i bittelitt malt. Hun liker ikke sviskesaft og jeg får i henne en knapp smaksprøve på svisker- derfor malt. Skal kutte ut begge to de neste dagene og pleie henne med all min kjærlighet. Den dumme mora hennes sin feil at hun har vondt i baken... ÆSJ- dårlig samvittighet... deretter skal jeg se om jeg gir henne malt et par ganger i uka, hvis det er behov for det.. Takk for svar:)
Zitro Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 Ja, det hørtes litt lenge ut ja. Min baby bæsjer ca hver 3 dag, men det kommer lett da så jeg bruker ingenting på henne enda. Ammer og hun spiser grøt om kvelden. 5 mnd er henne da. men ikke ha dårlig samvittighet da! Du har jo gjort alt rett med å gi henne malt for magen. For alt du veit så kan det også være andre årsaker til diare også som man ikke finner ut så lett. Smør stompen med Inotynol når bleia er på så leger dem såra fort.
kokosyklus Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. juli 2008 Hun er like gammel som babyen din da. Født 4. feb. Har smurt henne med Naf Barnesalve, den var veldig bra sist hun hadde diare. Hun får to ss maisgrøt til frokost og det samme eller litt mindre til kvelds. Ellers ammer jeg henne. det er jo ikke uvanlig at de har en uke mllom avf når man gir kun mm, derfor ga jeg ikek svisker. Da hun trykket og bar seg hadde jeg dårlig savittighet for det og:) Nå sitter jeg med dårlig samvittighet for å ha gjort det motsatte! he he he, at det går an. Det kan jo være et virus også, jeg krysser fingrene fro at dette går over veeeldig fort. Også håper jeg at hun ikke blør mer nå, det skjærer i hjertet hver gang jeg ser det... Blir det mye ringer jeg hs, men mannen min er lege og er ikke bekymret. Så da er ikke jeg det heller. Har også hatt ei venninne som opplevde det samme med babyen sin, så jeg stoler på at det ikke er alvorlig. Takk fr hjelpen zitara! jeg føler meg litt roligere nå
Zitro Skrevet 17. juli 2008 #6 Skrevet 17. juli 2008 Min er født 21. feb den... :-) Men ikke noe å takke for! Bare koselig å kunne være til litt hjelp.. :-)
It's all about me Skrevet 17. juli 2008 #7 Skrevet 17. juli 2008 Bare som et lite NB: Malt er laget av bygg og bygg er gluten........ Kan tenkes hun rett og slett ikke tåler det, min lille cøliakiker regarer med oppkast og slimete, hyppig rennede ekkel bæsj når han får i seg gluten. Greit å holde et halt øye med kanskje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå