Gå til innhold

Noen som har hatt (mindre) barn med kjekt kragebein?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var jo bare det som manglet nå... Snuppa falt (ikke langt) i barnehagen i går, og etter endel klaging og besøk både hos legevakt og ortoped på sykehuset viser det seg at kragebeinet på høyre side er knekt. Legen sa hun kunne gå i bhg som normalt, ting begrenset seg jo uansett...

Men å reise seg er jo vondt, løfte armen er vondt, ta på genser og jakke er vondt. Holde noe klarer hun ikke. Noen som har hatt barnehagebarn som har knekt kragebeinet som kan fortelle meg hvordan hverdagen var/ble de første dagene/ukene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

får hun ikke smerte lindring??og hadde det vært mitt barn ville jeg faktisk forventet noen dager på sykehus og smertestillende..husk fritt sykehus valg...og det går ann og ringe andre sykehus og forhøre seg...

Skrevet

Vi fikk tips om å kjøpe en type Paracet, men etter x-antall timer venting på sykehuset tenkte gubben kun på å komme seg hjem og få gitt snuppa og seg selv litt mat, så hun fikk flytende Pinex i går før leggetid. Og jeg kjører ikke 1-2 timer ekstra for å komme til et annet sykehus som sannsynligvis gir samme beskjed så lenge det ikke er livsviktig. Hun har det helt fint når hun holder seg i ro, så morgenen med barnetv er helt utrøblete :)

Skrevet

...også gjelder ikke frittsykehusvalg ø-hjelp. Kun "planlagte" ting

Skrevet

Begge mine eldste knakk kragebeinet med bare en mnd mellomrom ( følte meg som en god mor da jah......) De lærte fort å ikke belasre armen selv, så var bare vont til å begynne med. vi tok ikke andre hensyn enn å være forsiktige, de sa ifra selv.:-) Heldigvis gror det fort på de små, så de hadde ikke skade lenge.

Lykke til!

Skrevet

mi knakk kragebeinet rundt påsketider i fjor. Hun fikk en fatle å ha arma inni og den hjalp masse. Så fikk vi beskjed om at ibux hjalp bedre enn paracet og hun fikk det flytende. De første dagene var det veldig vondt, men hun lærte seg fort at hun skulle bruke venstre arma i steden. Etter litt over to uker så begynte hun selv å bruke armen. Det var værst om natta her da, for hun sover så urolig, men endte med at jeg lot henne sove med armen i fatle, og da gikk det også på et vis. Fikk ikke på henne genser, så vi brukte kun tynne jakker og måtte være obs når jeg løftet henne for å ikke ta tak under høyre arma. Snuppa var i barnehagen to dager etter hun fikk konstatert brudd og de var utrolig flinke til å tilrettelegge aktiviteter til henne (hun var da litt over to år).

Lykke til! aldri kjekt når de små slår seg!!

Skrevet

Tusen takk for svar!

Jepp, har i løpet av formiddagen sett at en fatle nok hadde hjulpet endel (griner når hun går selv, vanskelig å få gått på do osv - noe av det er nok "grining for sikkerhetsskyld", men jeg skjønner jo at det gjør vondt om hun får belastning/feil vridning). Burde jeg la henne sove med en god pute også, kanskje? Hun pleier å ligge på ryggen/sidene, og det har vært mye auing i natt...

Og ang fatle; jeg kan bare lage en selv av sjal ikke sant? Eller finnes det noe som er mer tilpasset barn (hun er forresten 3 år) på apoteket? Er sengeliggende selv om dagene, så jeg må sende andre folk ut for meg i tilfelle...

Skrevet

jeg knakk kravebeinet når jeg var 10 år så det grorvel fortere på en 3 åring. men jeg husker enda hvor jæ... vondt det var!! stakkars jenta di!

jeg fikk en slags fatle av skumgummi ( nesten som en muffe) som armen lå i men noen seler over ryggen... og så var det et bredt skumgummibånd utenpå der igjen for å holde armen inntil kroppen. får håpe smertene går over for henne snart :) hjelper kanskje godt å støtte henne opp med litt puter når hun skal ligge?!

god bedring til jenta di!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...