Gå til innhold

Den evige halsbrannen..=/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åhr, halsbrann er helt grusomt til tider!

I starten var den så svak at d funka med lovehearts og sjokomelk..men nå tok d helt av her, så jeg leste litt på kjerringrådene... en teskje med natron utblandet i et glass med vann..d hørtes jo kanskje ikke så dumt ut. Så jeg prøvde d. Smakte ikke no særlig( vannet smakte "tjukt" og med en liten anelse salt..) men d virka momentant!

helt utrolig=)

håper d funker i lengden også:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lege anbefallte Ranitidin ratiopharm 75 mg. Men det står på pakken at man bør kontakte lege, hvis man er gravid, før man bruker dem. De hjalp veldig for meg. Lykke til uansett hva du finner ut hjelper. Skriv gjerne ei linje om det for alle råd mottas med takk.

Skrevet

Jeg har også vært veldig plaget med halsbrann i svangerskapet - og er det fortsatt. Jeg synes Novulazid hjelper veldig. Det er halsbrann-tabletter du får kjøpt på apoteket, og går helt fint an å spise når du er gravid. Når jeg føler jeg har tatt nok i løpet av et døgn, drikker jeg melk. Det hjelper litt, det også. :)

Skrevet

Har prøvd d meste når d gjelder halsbrannen.. og det har hjulpet sånn nå og da..men ikke bestandig. I natt var den så grusom at jeg trodde jeg skulle grine, så da det hjelp med natron ble jeg helt i skyene og sovnet som en baby:)

eneste "ulempen" er at jeg har en sykt rar følelse i munnen i dag...litt salt smak:p

men, jeg hadde altså en halv teskje natron blandet ut i et stort glass vann. Har ikke kjent noe til halsbrannen igjen enda, så d ser ut til å hjelpe godt:)

Skrevet

Gaviscon tyggetabletter fåes reseptfritt på apoteket. ellers er d vel ting man bør unngå, særlig rett før senga, som sterk mat, hvitløk, juice, kaffe, fet mat...

Skrevet

Hei, kjenner meg så igjen. Har slite hele svangerskapet - og nå på slutten har jeg oppdaget tyggetabbletten "Link" som selges reseptfrtt på apoteket. den har virkelig funket på meg - så for første gang i går natt fikk jeg sove godt uten å våkne av halsbrann og kvalme....

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...