Gå til innhold

Bevegelse,Spark?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei:) jeg ville bare spørre om det trenger å være noe galt om jeg ikke kjenner spark, jeg jar kjent det før i allefall.. men jeg mener selv at det er bare bevegelse jeg kjenner mest av .. men kan jo hende jeg tar feil,jeg kjenner jo bevegelse omtrent hele tiden. men ikke kraftige spark.. har han mistet føttene eller hva ? heh .. jeg er i uke 30 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann :)

 

Uke 30 her også med tvillinger. Har også kjent masse spark tidligere, men her en dag nylig ble d mistenkelig stille. Kjente bevegelser, rulling, og magen bulte ut, men ikke direkte spark, som jeg var vant med å kjenne. Ble litt skeptisk og etter et døgn ringte jeg føden. Jm ba meg komme oppover for en sjekk. Tvilling 1 har tidligere ligget i hodeleie og tvilling 2 i seteleie. Ved ul-us lå begge jentene i seteleie med bena ned mot blæra, ryggen ut til hver sin side og hodene møttes nesten oppe under mellomgulvet mitt. Legen sa at det var derfor jeg ikke hadde kjent så mye til dem og at dette var helt normalt. De begynner nå å få litt lite plass, så det er ikke så lett for dem å snu seg slik at mamma kjenner sparkene heller. Men tro meg, kjenner godt at de sparker i blæra hehe...

 

Som sagt så sa legen at det var normalt at sparkene mer eller mindre gikk over til rulling/bevegelse inni magen grunnet plassmangel, men synes hvis du er bekymret eller føler at noe er galt at du bør ta kontakt med føden der du bor. Da sjekker nok legen blodgjennomstrømningen gjennom navlestrengen ol.. Godt å bli beroliget av en liten sjekk :) Og det er bedre å få en kontroll for mye enn en for lite....:)

 

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også mer rulling og rommenstering i stedet for spark nå. Jeg er 32 + 4 i dag. Tror nok at det skyldes at det blir mindre plass der inne etterhvert som h*n vokser. Ingen tvil om at det er noen dere inne i alle fall.... For noen ganger er det så mye liv at hele magen beveger seg... og trampolina blir ivrig brukt som trampoline.... Uff... Ikke allitd like gøy... Men godt med bekreftelser på at h*n er der!

Men om du er i tvil er det bedrfe med en sjekk for mye! Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32+6 og føler det på samme måte som deg. Kjenner nok litt spark også, men mest "bevegelse" på en måte. Som om han ruller rundt, flytter på seg osv. Kjenner til tider veldig mye av dette, så har ikke bekymret meg. Er vel trangere med plass der inne... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:-) jeg er i uke 33+2 nå og jeg kjenner også mest bevegelser og rulling,ikke sånn som før at det var sparking hele tiden. var også litt bekymret for dette, men det er jo mindre plass nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker da jeg gikk gravid forrige gang at jeg begymret meg for det samme. I boka jeg fikk med fra legen og på de norske nettstedene sto det at man skulle telle spark. Jeg kjente neste ingen spark. Var inne på et utlands nettsted (husker ikke om det var babycenter.com eller stork.net) og der sto det at jeg skulle legge hånda på magen og telle hver eneste bevegelse. Det sto ingenting om så mye som å legge hånda på magen når man skulle telle i boka. Burde kanskje ha tenkt det ut selv, men når man er førstegangsfødende er man veldig usikker og gjør det man får "beskjed" om.

 

Det er veldig avhengig av babyens og morkakas plassering i livmoren. Hos meg ligger i hodeleie med ryggen mot min mage (det samme gjorde storbroren), og morkaka er mot min rygg. Så når hun sparker sparker hun på morkaka, så jeg kjenner ikke så mye spark selv, bare de kraftigste, men jeg det føles ut som hun prøver å rygge ut av navelen min innimellom.

 

Jeg åpnet så vidt den boka jeg fikk hos legen denne gangen de første dagene, så la jeg den bort og har ikke tittet i den etter det. Hvis det det er noen informasjon jeg er ute etter så sjekker jeg utlandske nettsteder.

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...