tebekaa Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Det er jammen travelt med ferie, det må jeg bare si! Har jo vært vant til "late" hverdager med meg og lille-snupp og sene kvelder for meg selv etter alle andre har tatt natta. Men nå, nå er det store og små rundt meg hæren fløtte meg hele døgnet! Selv gråtassen har begynt å legge seg sent... Har hatt en uke hvor jeg har fått prøvd meg på å være 5-barnsmamma. 4 store på 11, 11, 12 og 13 og lille-snupp på 0. Søskenbarngjengen gikk stort sett fint sammen, så lenge det var aktiviteter uten konkurranse-aspekt. Måtte gi opp både volleyball og kubb, he, he. Heldigvis var været på topp så det ble mye bading, både på Tusenfryd og på stranden. Og så har vi vært på "hjemlige" trakter da. Hit og dit-ferie som lille-snupp har taklet best av alle sammen. Tenk, hun sov seg gjennom ca 50 av 60 mil på dårlige norske veier! Takk og pris for at jeg vant førsteprisen i baby-lotteriet denne gangen:-) Fikk opplevd både bryggefest, krabbefiske, hyttetur og myyyyye kaffe og kake;-) Fikk dessverre ikke besøkt mamma og pappa denne gangen. Mamma var akkurat ferdig med en cellegift-kur og var for dårlig til å ta i mot besøk:-( Nå er det heldigvis bare en runde igjen i første omgang og vi krysser fingrene alle sammen for at det går riktig vei etter dette! Nå er det full fart med klesvasking og fiksing av praktiske ting til resten av ferien. På søndag morgen flyr vi til Nice (forhåpentligvis uten klabb og babb!) og da er planen å nyte 14 late dager med sol og sommer i Provence-distriktet. Jeg koser meg aller best i skyggen da, med en god bok eller 5... Å, nå kjenner jeg at jeg gleder meg bittelitt! Siden jeg absolutt ikke er god på telefon-dibbing, og pc-ene blir igjen hjemme, så håper jeg at dere holder meg oppdatert på sms hvis det er noe nytt;-) Kommer vel til å få abstinenser og lete febrilsk etter en internett-kafe, tenker jeg. He, he. Klem til alle, og fortsatt god sommer!
phantomet Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Først må jeg vel gratulere deg med førsteprisen i babylotteriet!!! Det er deilig når man har babyer som skjønner at det eneste fornuftige er å sove når foreldrene drar dem med på langtur. (Det minnet meg på at phantom-mannen og jeg var i bryllup i Molde da Junior var 7-8 mnd. Og da sovnet babyen ved Skedsmokorset, fikk mat og ny bleie etter halvkjørt distanse, og sov så videre helt til vi var fremme i Molde... ) Skjønner at det er full fart når Tebekaa familien har ferie...men det høres unektelig veldig koselig og morsomt ut. Man skal jo ha litt action når man har ferie med en hel gjeng unger i hus. bading, tusenfryd og andre aktiviteter høres jo toppen ut. Greit nok at det er , greit å styre klar ting som trigger konkurranseintinktene .... Jeg håper dere har en strålende fin ferie videre, og at Provence og reisen dit ikke byr på liknende utfordringer som dem Maud hadde på sin tur.. *smiler* Gleder med til å se deg og lille snupp når dere er tilbake fra ferie! Klem klem
Maud Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 Takk for rapport. Høres ut som om dere har hatt en topp sommer så langt og ennå har dere en fin tur til gode. Dere er heldige med minstesnuppa deres. Vi skal samme vei omtrent om en måneds tid og håper på en lignende reise. Jeg unner dere en kjempetur til Provence, like bra tur som vi hadde og langt bedre transporter til og fra. Jeg tenker stadig på deg og mamma'n din og håper all cellegift og annen behandling hjelper sånn at dere snart kan være sammen igjen alle sammen.
Trollmora Skrevet 19. juli 2008 #4 Skrevet 19. juli 2008 Den som sier ferie er avslappende er ikke feriert med barn ) God tur til Frankrike, både store og små! Må dere kose dere og komme opplagte tilbake )
coscos Skrevet 19. juli 2008 #5 Skrevet 19. juli 2008 Hei, hei tebekaa, Høres ut som du har hatt en hektisk ferie så langt og opplevd mye. Nå har du jo selve "desserten" igjen, misunner deg turen til Frankrike. Selv har jeg fått klemt inn en liten Englandstur før jeg begynner å jobbe. Ellers så har jeg fått sesongkort på Tusenfryd, så nå er lille M og jeg stadig vekk innom parken noen timer og leker eller bader. Ønsker deg en riktig god tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå