Gå til innhold

Lakrisrot-te - igjen... noen det har virka på?


LivK har født

Anbefalte innlegg

Nå har jeg drukket en kopp til dagen siste uka eller sånn, har ul-termin i morgen. Ikke tegn til fødsel ennå. Må jeg drikke større doser, eller er det bare tull? Syns ikke den smaker spesielt godt, så har ikke lyst å tvinge nedpå mer dersom det ikke har noen hensikt! Men, oioioi, så fødeklar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skal denne teen gjøre da??

Aldri hørt om den jeg.

Derimot har jeg hørt om bringebærbladte som styrker livmora og kan gi en litt lettere fødsel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal visstnok få fødselen i sving (må sikkert være moden), i følge dama på helsekosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Da har den dama ikke lest leksa si,for det står på denne siden:

http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/glyc_gla.htm

 

 

 

ADVARSLER / BIVIRKNINGER / KONTRAINDIKASJONER

Må ikke gis til personer med anemi, høyt blodtrykk, nyresykdommer eller som tar digoxin-basert medisin. Bør ikke brukes ved hypokalemi, skrumplever, hypertoni og alvorlig nyreinsuffisiens. Bør heller ikke brukes under graviditet, men ingen studier er gjort med hensyn til bruk av lakrisrot under amming.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe- er nok fordi det kan sette igang fødselen, tenker jeg;-) Da steg troen igjen her, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig omdiskutert for et par-tre år siden og man skal ikke ta det om man har høyt blodtrykk. skal dessuten kun drikkes helt mot slutten av graviditeten når man er klar til å føde.

Sist gang tok jeg to kopper og spiste masse kanel.... 4 timer senere startet riene.

Har drukket to kopper i går og en i dag men ingen virkning så må nok være moden ja.

 

Helt enig med deg.... smaker PYTON!!! En uke til termin for meg med tror faktisk ikke jeg kan bli mer klar og motivert for at jeg skal klare fødselen som jeg er nå, derfor håper jeg det starter snart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, nå har jeg trua nedpå to kopper, med MASSE isbiter innimellom slurkene (har tygge-isbit-dilla). Gyselig! Men nå SKAL riene i gang! (hehe - hør på ho som trur ho bestemmer!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og lykke til, "Søsken til litjpia i juli" - håper for oss begge at vi ikke trenger mer te;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen reaksjon Liv Kristin?

Jeg fikk en del mensmurringer i morges men har stoppet......

Nå tenkte jeg at jeg skulle gå meg en tur for å se om det hjelper :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nix, våknet inatt med harde kynnere, og smaken av teen i munnen, hehe, men ingen spennende utvikling så langt idag! Dvs, babyen har vært mye mer aktiv siden igår kveld, men jeg vet jo ikke hva det skyldes. Murringer har jeg kjent i sikkert tre uker nå, har mistet troen på at han vil komme ut! Ul-termin idag... men siden det bare er 2% eller noe som kommer på termin, har jeg ikke de største forhåpningene. Skal gi beskjed hvis det skjer noe, det må du også gjøre! Spennede å følge med på andre:-) Nå skal jeg slenge meg litt nedpå, sambo tar med seg dattera(2 1/2) vår på luftetur så jeg får hvilt litt. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...