Gjest Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 på disse innkjøpslistene til hva bebyene trenger står det vinterbebyer trenger 2-3ullbodyer osv og sommerbebyer trenger 6-8 langermede bodyer osv. spørsmålet mitt er da: skal vinterbebyene kun ha de få bodyene? eller skal de ha det som sommerbebyene må ha også? virker så lite visst ikke.
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Jeg har vinter barn. han ble født i desember og neste mann blir også vinter barn har termin i januar..... Men jeg hadde både langermede og kortermede bodyer. husker ikke hvor mange av hver. hadde vel 5-6 ullbodyer. bedre med for mange enn for få. vet aldri hvor mange ganger man må skifte under en dag.... Hadde også kjøre dress og en tynn lue til å ha inne på sykehuset og en vinter lue. Kjøre dressen var med votter på. Jeg brukte også ull dress jeg da til å ha under dressen. Men jeg fant ut at en innkjøpsliste er laget ut fra noen som mener gjennomsnitt så og så mye. Jeg kjøpte det jeg mente jeg trengte under vinteren.
temine Skrevet 16. juli 2008 #3 Skrevet 16. juli 2008 Jeg fikk en datter i desember, og vi hadde til en hver tid ca 2 ullbodyer og en 5 bommulsbodyer (alt langermet) som passet. Ikke hver dag som var like kald, og hadde alltid godt ulltøy utenpå (ullfleecedress fra nøstebarn kan anbefales!). Som regel er de jo godt nedpakket i både vogn og pose, eller i bil med pledd den første tiden, de er jo ikke oppe å leker. Vil og anbefale 1-2 pysjer i ull, eller å ha en ullbody under en bommulspysj på kalde netter. Vi bruker i alle fall å ha det iskaldt på soverommet, og tulla holdt ikke så godt på varmen (hun var litt liten). Om du får en baby som gulper mye vil du sikkert ha behov for flere skift, men det kan man aldri vite. Vår gulpa aldri...så man får heller kjøpe til mer om man ser det trengs.
krabbetrollet Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 Det er sikkert ut fra teorien om at ull ikke behøver vask så ofte som bomull. Jaja, dem om dét. Jeg har hatt 2 babyer som har gulpet MASSE, og som jeg dermed ble nødt til å bytte klær på 4-5 ganger for dagen. I motsetning til eldste som ikke gulpet i det hele tatt, og bare fikk rene klær når hun var nybadet :-) Jeg ville kjøpt noen få ullbodyer + noen få bomullsbodyer, og heller kjøpt flere etterhvert som du ser om det er behov for det.
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #5 Skrevet 16. juli 2008 kjøpte du kun i ull da? eller var det noe i bomull som h*n brukte da dere var inne?
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 vi får en hau med tøy av folk som vi arver. men jeg vet jo ikke om noe av det vi får er ull (har ikke sett det enda) men jeg regner med det siden hun lille var vinterbarn.
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 16. juli 2008 #7 Skrevet 16. juli 2008 Det er strengt tatt ikke nødvendig med ullklær, de små er jo ganske så godt pakket inn i vogna fikk sen høstbaby forrige gang og hadde aldri bruk for ullklær til han, han var ganske enkelt for varm
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #8 Skrevet 16. juli 2008 må vel se ann knerten litt ja.. jeg som alltid pleier å ha så stålkontroll over alt hehe.. dette er en skikkelig prøve for meg.. pleier alltid å ha orden å er alltid forberedt, men dette er det vel umulig å være nok forberedt på kan jeg tro hehe.
Gurine Skrevet 16. juli 2008 #9 Skrevet 16. juli 2008 Forrige vår kom i starten av november, og vi brukte vel aldri ullbody på henne. Ofte ikke langermet body heller når hun skulle være inne, hadde jo genser utenpå, eller lå under dyne/teppe. Våre har sovet mest inne i senga da, er vel annerledes hvis man skal la den lille sove ute i vogn, men det er jo litt tidlig når de er helt nyfødte likevel.. Ellers på bilturer eller i butikker osv så hadde hun en sånn vattert fleecedress utenpå sine inneklær, og var varm nok med det. Eneste er at jeg syntes ofte hun virket litt kald i senga si om natta, så jeg brukte et tynt fleecepledd som jeg hadde rundt henne i tillegg til dyna, og oftest en bomullsbody under pysjen i tillegg.
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #10 Skrevet 16. juli 2008 men ull puster jo veldig bra da.. så en blir jo ikke for varm heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå