Gå til innhold

Han nekter å legge seg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig med å få leggerutiner på gutten min på 9 mnd, Når jeg legger han i senga synger jeg nattasang.. Etter en del gråting å trøst sovner han, men det kan ta alt fra 1-2,5 time.

Når han endelig har sovnet våkner han å gråter hele tiden... går ut å inn av rommet flere ganger... Han klarer ikke å roe seg... Han er jo stuptrøtt, men SKAL ikke sove...

I kveld ga jeg opp så nå sitter jeg her med han på fanget å ammer..

Skulle virkelig ønske de leggerutinene kunne blitt bra snart... Det hadde blitt så mye bedre for både meg å lillegutt..

Noen flere som kjenner igjen seg i dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen??

Skrevet

gud ja.

fra de som er eldre og klokere enn meg har jeg fått to helt forskjelige råd.

1) ta han med deg opp i senga og ligg med ham til han sovner.

2) la han sutre/gråte. enten så sitter du ved siden av ham til han roer seg (ikke ta ham opp!!!) eller så går du ut og titter innom med faste intervaller - f eks først 2 min, så 7, så 12, så 17 osv. se på klokka! for hver gang du går inn gir du litt mindre oppmerksomhet og kos. du skal ikke ta ham opp, bare la ham ligge. det høres brutalt ut, men ofte roer de seg fort etter et par omganger. dette er noe lignende ferbermetoden, som er utrolig omstridt. jeg kjenner mange som har hatt god effekt av dette, deriblant meg selv, selv om det er trist og kjedelig når det står på.

selv om dette i perioder har hjulpet, er likevel det eneste som med 100% sikkerhet hjelper, er å holde fast på tanken om at dette bare er en fase som går over. snart får vi kveldene for oss selv igjen.

lykke til da!

Skrevet

Legger jeg meg med hsn til han sovner går det ca en time så er han våken igjen.. Så jeg må jo amme han flere ganger om natta innimellom også..

Jeg har sittet ved han til han sovner alltid jeg da.. I perioder går det veldig bra. Forteste han har sovnet på et 20.min.. Han våkner som regel alltid noen ganger før han sovner helt, men ofte da har det hjupet å bare gått inn til han og gitt han smokken, og han sovner igjen...

Men nå virker det helt nyttesløst... Alltid når jeg tror vi begynner å få en fin rutine snur det igjen...

Jaja, vi får bare prøve å tenke positivt og at det en dag vil snu :)

Takk for svar, og lykke til til deg også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...