Gå til innhold

Hm... hvilket forbrukslån er billigst da?

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Jepp, vi må ta forbrukslån på 50 000 fordi sambo må fikse hele overkjeven... Får kanskje dekket det av nav siden det skyldes sykdom, men må betale selv først, og vi har dessverre ikke 50 000... (Ja til egenandel hos tannlege!)

Og siden vi har 100% lån på leiligheten og de har sunket i verdi, tviler jeg på at vi får lånt noe på den. Så da må det bli forbrukslån. Hvilket er billigst da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sosialkontoret.

Om nav dekker utgiftene skal du kunne få dette skriftlig og gå på sosialen og søk om et lån til nav punger ut. Nav kan da betale direkte til sosialkontoret.

Finnes ikke muligheter for at en av dere kan få et lån via jobben da?

Skrevet

Uff ja, enig med Joikaboll@

Ville undersøkt nøye etter andre muligheter før jeg tok opp et forbrukslån. De er svinedyre uansett...

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Hm, går det an å få sånt lån gjennom sosialkontoret altså? Det hadde jo vært greit... Uff, føler det er veldig "stakkarslig" å gå på sosialen for å låne pengene, men det er jo mye bedre enn å ta opp et forbrukslån, selv om endel av det jo dekkes av nav... Men problemet er at vi tviler på at nav dekker hele beløpet, og da kan vi vel ikke fortsette å ha den resterende delen av lånet hos sosialen?

Vi skal begge studere fra høsten av og kommer bare til å ha deltidsstillinger så dårlig med lån gjennom jobben vil jeg tro =(

Eneste vi muligens kan sitte sikkerhet i er bilen, som er verdt ca 50 000 mer enn det vi har i lån på den, men de synker jo så fort i verdi så...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...