En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Er skikkelig i skole-humør om dagen, planlegger å begi meg ut på skikkelig utdanning og greier, derfor blir det litt mange spørsmål om utdanning osv om dagen Jeg lurer på å forbedre karakterene mine fra vgs, for jeg må få opp konkurransepoengene mine en del. Spiller det noen rolle hvilke fag jeg forbedrer? de med lavest karakter (2) eller de jeg liker best (for å få høyest karakter). Hvis man tar et studie som gir deg 7,5 studiepoeng..hva tilsvarer dette i konkurransepoeng??
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2008 næmmen, hjelp mæ daaah..
Monica Geller Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 Det viktigste er at du forbedrer karaktersnittet ditt. Dersom du f.eks har en 2'er i et fag og forbedrer den til en 4'er, så er det det samme som om du forbedrer en 4'er til en 6'er. Du bør være realistisk og se på hvilke fag du mener du har best sjanser til å oppnå bedre karakterer enn de du har per i dag. Karakterpoeng regnes ved at alle karakterer på vitnemålet (både standpunkt og eksamenskarakterer) legges sammen, deles på antall karakterer og ganges med 10. Da får du poengene dine. I tillegg kan du jo ha ekstra poeng for ekstra fordypningsfag, og evt realfagspoeng. Det siste sp. ditt kan jeg ikke svare på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå