Gå til innhold

Hva tenker dere når dere hører navnet Emma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg/Vi elsker det navnet, og babyen i magen en jente blir det nok en Emma...

men hva tenker dere?

jeg er fra bærum og der er det jo Emma Hjort, et hjem fra "åndsvake" som det så pent heter- og da jeg var liten var det mange som bruke emme hjort som et mobbe navn/uttrykk.... Emma=mongo=tilbakestående=rar osv...

Nå liker jeg jo veldig godt det navnet, me kjenner jeg langt inni meg likevel hører barna da jeg var liten rope det ut. Men det er kanskje bare fordi jeg vokste opp der?! eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søtt, men oppbrukt er min første tanke ;-)

Tror mange har glemt Emma Hjorts hjem...

Skrevet

Bøkene om Emma

hemma (ja, jeg veit et er barmslig, men det rimer sååååå!)

Skrevet

Er et nydelig navn. Vi hadde bestemt oss for det før vi fikk eldstemann...som ble en gutt;o) Da vi fikk en jente denne gangen var det ikke lenger med på listen. Ikke pga at det ikke er fint, men pga at "alle" heter det. Er veldig mange småjenter i området her som heter det;o)

Tenker ikke på noe spesielt når jeg hører navnet, men syns etterhvert det har blitt litt "identitetsløst" pga at det er så vanlig.

Skrevet

Tenker at søte jenter heter Emma.

Skrevet

Jeg bor i Bærum, er ikke herfra, men sambo herfra. Når snuppa var i magen så var jeg klar på at hun skulle hete Emma, men det var ikke aktuelt fra sambo sin side, pga det du akkurat forklarer. Jeg hadde jo aldri hørt om dette Emma uttrykket før, men han fikk viljen sin, så det ble ingen Emma på meg... Tror ikke det uttrykket gjelder lenger jeg???

Skrevet

At det er søtt, men ALTFOR populært og mange som heter det..

Skrevet

Eeelsker det navnet! Da jeg fikk den første hunden min (som bare var min) så kalte jeg henne Emma :) I dag ønsker jeg meg veldig gjerne ei jente som heter emma, men blir jo dumt å kalle opp ungen etter bikkja....?

Skrevet

Jeg tenker et kjempe fint søtt navn som jeg godt kunne tenkt meg å kalt min egen unge for :) Også tenker jeg Emma i spice girls ;)

Skrevet

Hehehe..Attilla! Jeg vet om noen som kalte opp datteren sin etter båten...:) Så det GÅR an;)

Skrevet

ja tror nok det er ligge litt døds nå det uttrykket ( får spørre brødrene min som er tenåringer- om det blir brukt ).

Liker Emma godt, kjenne ringen som heter det, aldri hatt barn i bhg jeg jobber som heter det, og aldri møtt noen som heter det- så utenom her inne så har jeg ikke fått med meg at det er så populært.

Har ALLTID sidenj eg var liten likt guttenavnet Adrian, det har jo også blitt så populært- så ser jo ut som at vi uansett får et populært navn da. men men, vi velger det jo ikke fordi det er populært da hvertfall.

bare at min kjære har bestmt seg for Jonathan da;/ vet ikke helt hva jeg synes om det da.....

Skrevet

Synes det er et veldig fint navn, og hadde det litt på navnelista til førstemann. Det ble imidlertid uaktuelt siden det ble en gutt. Jeg, som mange andre, ble forelsket i navnet pga Friends, og min venninne døpte sin datter for Emma. Synes som sagt at navnet er fint, men blitt litt for vanlig kanskje? Blir skoleklasser med både to og tre emma-er om noen år.. ;o)

Ang det med Emma Hjort ville jeg ikke ha tenkt på det, tror ikke folk assosierer navnet med det lenger.

Skrevet

Hehe... unnskyld meg men.... "et hjem for "åndsvake" som det så pent heter"..... vel... pent er vel ikke ordet "åndssvake" kanskje...?

Psykisk utviklingshemmede er en penere (og riktigere) beskrivelse... eller bare utviklingshemmede...feks...

Anyway... jeg tenker "Friends" når jeg hører Emma... ingen tanker om Emma Hjort selv om jeg har veldig god kjennskap til både stedet og mange av de som bodde der :o)

Skrevet

Anyone, jeg var ironisk da jeg skrev " som det så pent heter"- skrev det fordi jeg akkurat hadde søkt opp navnet Emma på navnguiden og under kjente personer så stode det om Emma Hjort som stratet opp et hjem for "åndsvake". var derfor jeg skrev det, men er vel ikke så lurt å skrive ironisk her ine egentlig- litt dumt av meg det.

Skrevet

Jeg har selv bodd der. En stund da jeg var liten.

Men om man skal tenke på hvordan man kan vri og mobbe opp navnet.. da skal man få mye å gjøre.. man kan jo gjøre det med nesten alle navn. og dessverre er små barn veldig slemme til tider.

Jeg synes Emma er et kjempe fint navn. Synes dere skal navne ungen deres for det dere ønsker.

Det vil nok gå kjempe fint!

Emma er nydelig!

Skrevet

Nydelig navn, har stått på vår liste. Men vi fikk gutt som noen andre her. Når vi da fikk jente valgte vi ett annet for da var det kommet så veldig mange andre Emmaer i mellomtiden.. Nå har det kanskje dabbet litt av igjen, så kanskje det er en Emma i magen denne gangen? Klarer ikke å bestemme meg for navn..

Skrevet

Jeg tenker på godjenta mi Emma:)

Er vel ikke sååå vanlig lengre som det var for noen år siden? Da jenta mi fikk det var det veldig populært, men vi ville ha det likevel, for vi liker det så godt. Ta det dere liker best! Ikke bry dere om hva alle andre mener, da kan det bli vanskelig å finne navn!

Skrevet

Jeg er fra Oslo vest og såpass gammel at Emma Hjort er det første jeg tenker på når jeg hører navnet Emma. Kjenner ingen små som heter det, og egentlig er det jo et fint navn, men jeg kunne ikke kalt mitt barn det nettopp pga det HI skriver. Da jeg var liten var Emma ensbetydende med "mongo", "åndsing" og andre lite vakre uttrykk.

Skrevet

Jeg tenker amme. Det er jo rett og slett amme baklengs. Ok navn, men ville nok ikke gått for det selv-

Skrevet

Tenker på den lille nydelige snulla på 2 mnd som ligger her ved siden av meg! :)

Skrevet

Ok... men ikke så lett å lese ironien i den setningen... hadde du slengt på et lite smil eller et eller annet bak så hadde jeg kanskje forstått det...

Jeg bruker bare ikke slike uttrykk.. trodde det var et veldig gammeldags uttrykk...

Ser at flere fra Bærum forbinder navnet med Emma Hjort..hehe... litt rart det der... men ok... har jo også hørt uttrykket "Er du helt Emma" eller "helt hemma" men det siste trodde jeg kom fra ordet "hemmet"...hmm...

Skrevet

Jeg assosierer det veldig med Emma Hjorth, og tenker at navnet er oppbrukt.

Men, navnet i seg selv er veldig pent. Bare veldig mange som heter det. Emma, Emilie, Emily, Emmy osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...