*issi* Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Jeg trenger litt støtte jeg... sitter her med åtte dager til termin,er andregangs fødene. Plutselig ¨har jeg fått sånn veldig fødselsangst og vil ikke føde normalt. Hvorfor tenker jeg så plutselig sånn her? Ikke godt,er kjempe uttafor... Vært sånn i flere dager nå. Hvorfor kunne ikke keisersnitt vært valgfritt...???
jente Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Ta og snakk med en Gaia-jordmor . Det heter det på Ullevål sykehus,, Da får du snakket om fødselangsten og du kan få bestemme om du vil føde eller ta keisersnitt,, Det har jeg gjort og jeg får velge om jeg vil det ene eller det andre,, Det blir også lagt et rødt ark i journalen din som viser at du har vært hos en Gaia-jordmor, og du vil da ha mer å si,,, Det kan hende du blir bedt om å skrive ned noen ord, det har jeg gjort og jeg fortalte om mine to andre fødsler og at jeg til tider er redd... Så ring føden, skal du føde på et annet sykehus har jeg hørt at Gaia-jordmor heter det ikke på alle sykehus men noe annet,, Ønsker deg lykke til,,,
lille lam Skrevet 16. juli 2008 #3 Skrevet 16. juli 2008 Hei. Jeg har det helt motsatt. Bor i Rio de Janeiro og her tar nesten alle keisersnitt. Har overhodet ikke lyst å ta keisersnitt men veit ikke om jeg slipper unna. Har byttet lege mange ganger i håp om å finne en som er litt for naturlig fødsel men nå kan jeg ikke bytte mer, er jo ikke så lenge av svangerskapet igjen. Her er det nemlig sånn at den legen du går til blir med når du skal føde, han tar med seg sitt team som består av en jordmor, en barnelege, en gynekolog og en anestesilege. Det er jo veldig bra sånn sett men jeg skulle ønske jeg kunne være sikker på at jeg kunne føde naturlig. Jeg er også andregangs fødende og hadde en tøff fødsel på haukeland for tre år siden, allikevell vil jeg absolutt føde naturlig, det er jo det som er det beste for både barnet og meg hvis alt er normalt. Skjønner at du er redd, så snakk med jordmor men tenk deg godt om.
*issi* Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. juli 2008 Tusen takk for svar Jeg blir bare mere og mere firvirret i hodet,nå er det jo så få dager igjen til termin,så vet jo ikke om jeg rekker å sette i gang noe som helst med tanke på å snakke med noen osv... Fortvilet føler jeg meg... hmm... Vil jo egentlig at det skal gå så naturlig som mulig,er jo livredd for oprasjoner også da. Aldri gort noe sånt før,men har jo født og klarte det. Så tror jeg skal få det til i gjenn,men tanken på smerten osv gjør meg helt sjelven,skikkelig redd Flere med meninger? Føler jeg blir tøffere ved at noen kommer med sine effaringer,ord,tanker osv... Lille lam,jeg skjønner godt at det er frustrerende å ikke vite om du kan føde naturlig,er det noen andre du kan snakke med om det? Ellers så tenker jeg om at det er det de er best på der du bor,tørr du fortsatt føde naturlig om du får det igjennom? De bør jo kunne det,er ikke det jeg mener. Men vet du hvorfor de velger flest ks der?
2gull+spire Skrevet 17. juli 2008 #6 Skrevet 17. juli 2008 Hei, hei.. Skjønner at du kanskje har litt angst ettersom du faktisk har født før, men jeg har ihvertfall overbevist meg selv om at det er mye bedre å føde naturlig, da jeg slipper å ta hensyn til et operasjonssår i flere uker etter fødsel. Kan jo ikke trene el bære noen ting da jo.. Høres stress ut:) Og under fødsel kan du jo få den smertelindringen du ønsker.. Si du er livredd smerten.. og i forhold til rift og sånn, så kan jo det forebygges ved å smøre olje i kjeden og ikke føde på et sånnt sete, men ligge på siden.. Håper jeg hjalp deg litt ihvertfall:)
lille lam Skrevet 17. juli 2008 #7 Skrevet 17. juli 2008 Hei. Veit om ei annen norsk jente her som fødte for to mnd siden. Ho ville føde naturlig og sa det til legen sin. Da fødselen var igang og det tok litt tid gidder ikke legene vente mer så de tok keisersnitt. Har vært veldig fint å snakke med ho. Sa ho hadde en kjempe fin fødsel opplevelse selvom det ikke blei sånn ho hadde tenkt. Ho fikk babyen opp til seg med en gang og var med den hele tida. Legene blir jo med oss på sykehuset og tjener masse på det, de har ikke tid pga pengene til å ha lange fødsler så tror det er litt derfor at det er sånn. Pluss at de brasilianske damene mener de ødlegger seg på å føde naturlig. De sier jo at hvis du først skal ta keisersnitt så er man i de flinkestes hender her i brasil så det er jo greit å ha med seg men de kan absolutt naturlig fødsler også så håper jeg får det. Skal vente lengst mulug hjemme når jeg får rier før jeg ringer legen sånn at selve fødselen kanskje ikke tar så lang tid. lillelam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå