Oliver`s Mamma Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Begynner å ta seg opp igjen med kynnere og maserier..Ungen ble stresset sist jeg fikk riedempende på drypp, og er redd han vil bli enda mer stresset om de prøver å stoppe den engang til..Har jo ikke lyst på prematur, men siden jeg har hjerteformet livmor og det begynner å bli litt vekstavvik, så er det kanskje en grunn til at han vil ut...redd for at det skal skje noe mens han ligger i magen også..huff!!!
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg ble "stoppet" i uke 33+2. Ble ikke skrevet ut fra sykehuset før i går, da var jeg 34+0.. Jeg var kjemperedd for prematur fødsel, men en jordmor på føden sendte en pleier fra nyfødt-intensiven ned til meg og det hjalp å snakke med henne. Hun sa at babyen er ferdig, skal bare få litt fett på kroppen, og evnt. skader på babyen var lite tenkelig. Eneste som kan være litt problematisk kan være lungekapasitet og mating. Men alt vil gå bra, sa hun=) Ønsker deg lykke til!!
Oliver`s Mamma Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2008 Allerede lagt over 2 uker på sykehuset, så det vil jeg absolutt ikke..For håpe det går bra- har jo fått lungemodning og alt det der..men så redd at denne morsfølelsen ikke skal komme vist det blir stress og ikke får holde ungen osv...men som du sier, er jo ikke 34 uker det verste..var værre da jeg var 29 uker !!!! Andre med erfaringer?
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 Det beror nok på hvilket sykehus du hører til. På Ullevål stopper de det bare en gang. Fikk rier da jeg var 30+6, fikk da lungemodningssprøyter og drypp. Fikk rier igjen da jeg var 31+5 og da fikk jeg ikke drypp eller noe. eldigvis gav de seg av seg selv. Det er pga bivirkninger av dryppet de ikke gir det mer en en gang på Ullevål. Og at det kan være en orsak til at babyen vil/trenger å komme ut. Lykke til=) Regner med å få prematur selv
Oliver`s Mamma Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. juli 2008 Tusen takk fro svar:) Jeg reagerte veldig på riedempende, puls på langt over 100, og dette reagerte også sef. babyen på--- noe jeg synst var skummel, da han hadde frekvens på 180 og til 200...Da synst jeg det er bedre å la det gå sin gang, siden jeg har blitt stoppet før liksom:)Lykke til du også
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 Ja det er mye bedre enn å stoppe det igjen da. Jeg var så heldig at hverken jeg eller jenta i magen reagerte på dryppet. Ps. Var å sjekket litt på Babyshop idag, der har de mye fint prematurtøyhvis du kommer til å trenge det nå. Det fantes bå¨de neutralt og i rosa og blått=)
jente Skrevet 16. juli 2008 #7 Skrevet 16. juli 2008 Jeg var hos legen min i dag og jeg er 34 i dag.. Hun sa at skulle jeg gå i fødsel nå, ville igjen gjøre noe for å stoppe det.. Så jeg er usikker på om dem stopper det da...
Oliver`s Mamma Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. juli 2008 Oi, da må jeg se der...kjøpte noe på name it idag jeg...bare just in case liksom..kan heller gi det bort som dukkeklær om det ikke blir brukt!! Noe grunn til at du kommer til å føde før?? JLivmorhalsen min var minkset 12mm på en uke, så ca bare 11mm igjen...har vert nede i 6mm!! De tre siste nettene har jeg hatt maserier (eller noe) sterke tak, men gir seg etter noen timer...og dette er ikke kynnere vertfall..
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 16. juli 2008 #9 Skrevet 16. juli 2008 Nei, det finnes nok ikke noen sån åpenbar grunn til det. Men yngste(enn så lenge) kom jo 22 dager før termin da. Så derfor er de jo (nesten) 100% sikker på at denne kommer til å komme før. Men så er jo nummer 3 en luring så det er jo ikke så sikkert. Kanskje hun bare driver å tuller med oss;-P Vet ikke helt hvor lang livmorhalsen min er, de ville ikke måle den noe etter den dagen jeg kom inn. Med tanke på at jeg er moden og jenta ligger helt nede i bekkenet, rett over livmorhalsen. Så da skal det ikke mye til for at det skal starte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå