Brillefint - Jadda! Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Er det noen lærere her som kan si litt om hvilken tilrettelegging de har fått på jobben`? Skal ut i perm. til juleferien, og har som mål å være i jobb hele tiden (krysser fingrene for at det går, men har vært frisk som en fisk til nå!) De fleste arbeidsdagene mine har jeg knapt pause, noe som til tider kan være ganske slitsomt, og ser ikke for meg at det blir noe lettere med en diger mage:)
Bic&Bac Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Jeg slapp inspeksjon. Klarte ikke å ha det, med bekkenløsninga. Men ble sykemeldt til slutt, da de ikke klarte (prøvde ikke engang..) å tilrettelegge mer.
nr-4-i-oktober Skrevet 16. juli 2008 #3 Skrevet 16. juli 2008 Null tilrettelegging for min del (. Håper det går bedre for deg. Var fullt sykmeldt de første ukene, og da jeg begynte på igjen som delvis sykmeldt sa legen at jeg skulle jobbe halve dager (med undervisning altså). Dette gikk greit de første ukene, helt til inspektør spurte om jeg ikke kunne jobbe fulle dager siden de ikke fikk vikar til halve dager. Har ikke samvittighet til å la dem være uten vikar, så jeg pressa meg til dette.. Kom til slutt på å be om aktiv symkelding, og det fungerte veldig fint fram til sommeren. Da kunne jeg være på jobb det jeg orket, og trengte ikke ha dårlig samvittighet om jeg var hjemme en dag. Det dumme er at andel sykmelding kun går på antall timer undervisning, og ikke på timer til planlegging ,for- og etterarbeid.. Lykke til, det varierer nok mye fra skole til skole hvordan dette med tilrettelegging fungerer. De har jo egentlig plikt til det
2 gutter og 1 jente Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 samme for meg i mitt forrige svangerskap, null tilrettelegging. Det vil si, det var mye snakk men lite som skjedde. Måtte ut på glattholka utti skogen på inspeksjon og falt flere ganger. Nei...heldigvis ble jeg sykemeldt tidlig (uke 24) pga bekkenløysning. Det er umulig å jobbe som lærer med bekkenløysing, det er nå min erfaring ihvertfall, for det finnes ikke fleksibilitet til å tilrettelegge i de aller fleste skoler., det er bare noe man må innfinne seg med.
Brillefint - Jadda! Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. juli 2008 grøss.... så kjipt at de skal være så lite fleksible, når dette er et krav som slenges i trynet på oss hele tiden... Håper jeg slipper inspeksjon hvis jeg skulle få behov for det... De dagene er ekstra stressende synes nå jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå