moni-65-mamma til 6:-) Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Var på ultralyd for ca to uker siden og da lå vesla godt i tverrleie... uka før lå hun i seteleie... Dere som ikke har hodeleie, hvor kjenner dere babyen??? Føler at min flytter seg hele tiden.. Plutselig kjenner jeg to klumper som sikkert er hode og rumpe og bena langt ute i siden.... Men så finner jeg bare en klump, som er vanskelig vite om er rumpa eller hodet.... Og hikking kan jeg kjenne både langt nede, nesten i lysken og rett rundt navlen... Skal på ul igjen i morgen, så de får jeg vel se hvordan hun ligger nå... Er i uke 34...
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Min baby lå også lenge i tverrleie, nå sitter han skrått over bekkenet, et slags seteleie. De regner med det blir "vanlig" seteleie når vannet går, eller riene starter. Jeg kjenner ham mest i lysken når han hikker, og bena de kjenner jeg sparke/skli mot venstre side av magen. Av og til får jeg meg et par kraftige spark mot underlivet også.... Hodet har jeg aldri kjent som TO klumper som du beskriver, men som en hard rund kul oppe under høyre ribben, eller rett under brystbenet der magesekken er. Av og til presser han seg oppover (som nå) og da plages jeg en del av halsbrann. Noen ganger er bena nesten oppe ved magesekken også og da tror jeg han har snudd seg... Men oftest finner jeg hodet rett ved, så han sitter virkeig "dobbelt" inni der :-) Må passe på å sjekke at han ikke har hofteleddsdysplasi når han er ute. Håper babyen din snur seg av seg selv, du har antakelig plass til det ennå. Hos meg forsøkte de snu ham i uke 37, men det gikk dessverre ikke. Blir spennende for deg å se hvordan hun ligger i morgen da! Tvi tvi!
moni-65-mamma til 6:-) Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2008 Takk for det:) Kjenner igjen det med halsbrann, kjennes ut som om halsen skal ta fyr noen ganger!!!!
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 Ja ikke sant! Har du noen gode råd? Jeg har prøvd Nyco, men det hjelper dårlig... Og så smaker det pyton!
moni-65-mamma til 6:-) Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. juli 2008 Nei, synes jeg har prøvd det meste..Spiser nesten ikke middag lenger, synes jeg får halsbrann av alt, særlig melk og krydder.. Synes ofte det lindrer med youghurt... Hvis det blir for ille, tar jeg 2 Gaviscon tyggetabletter, kvalmt men hjelper en stund!!!
Resilience Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 Hei, min ligger også i tverrleie og er også i uke 34. Kjenner masse bevegelse "overalt" heletiden, i ribbena, ned mot underlivet, og ut på begge sider.... Min JM sa at det ble KS om hun ikke flytter på seg, har dere fått ligenede beskjeder? Mot halsbrann(min eneste plage) fikk jeg anbefalt Gaviscon, helt grusomt men det fungerer.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 16. juli 2008 #7 Skrevet 16. juli 2008 Ja, fikk samme beskjed som deg: Hvis rent tverrleie så kommer han jo ikke ut, da blir det KS. Men vanligvis, etterhvert som det blir mer og mer trangt, så snur de litt på seg en av veiene, så du får krysse fingre og håpe det blir med hodet ned :-) Gaviscon har jeg ikke prøvd, men det kanskje jeg bør kjøpe inn ja!
moni-65-mamma til 6:-) Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. juli 2008 Ja, fikk samme beskjed, siden det jo da er umulig å komme ut!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå