Brillefint - Jadda! Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Hvordan er størrelsen på mammabukser? er på den kule mage og ser på et par fra 2 wear.... Mange av buksene går fra størrelse 36, og så er neste størrelse 38/40, for så å bli 42 osv... Ligger på 38, men hvis størrelsen er stor må jeg ha 36... hmmm... noen erfaringer å dele?
AO3 Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Min erfaring så langt er at jeg har gått ned i størrelse i gravidklær, ikke opp... H&M-bukse måtte jeg kjøpte i str S, og jeg er M til vanlig. Jeg har også et par bukser fra den kule mage, men jeg prøvde dem før jeg kjøpte dem, så da blir det litt annerledes enn å kjøpe på nett. Jeg husker ikke hvilken størrelse de er. Mange gravidebukser har litt elastikk i stoffet også, og da synes jeg det er bedre å gå litt ned i stedet for å kjøpe en bukse som er litt for stor, og som blir VELDIG mye for stor når du har gått med den i to dager. Jeg ville har ringt butikken og snakket med dem ang størrelsene.
Brillefint - Jadda! Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2008 Ja, det va lurt;) HATER at buksene henger i rompa etter en dag!
Tredjemann på vei! Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 Det er min erfaring også, at buksene er store i størrelsen. Synes de lager de veldig vide i låra og rompa, når det egentlig er magen som er større enn normalt. Jeg har hatt mindre størrlese enn jeg vanligvis bruker i alle gravidbuksene mine.
babygullz <3 vilde Skrevet 16. juli 2008 #5 Skrevet 16. juli 2008 jeg synes di lager buksene veldig smale over hoftene jeg! og jeg er hverken spesielt brei eller stor, og jeg sleit med å få på meg mamma jeans fra hennes i starten, helt til jeg fant en egen "teknikk" på å lure på meg disse buksene da, uten å måtte gå opp i str.. jeg bruker fortsatt 36 i mammabukser, og synes disse er like trange som vanlige bukser i 36... fikk tilogmed min søster til å prøve den ene, som også mente den var smal å få over hofter/rompe, og hun er ganske tynn... Men jeg tror jeansene er veldig forskjellige..
saltogpepper Skrevet 17. juli 2008 #6 Skrevet 17. juli 2008 HM jeans kan være trange. Jeg kjøpte nettopp et par i str 38 (som er min vanlige str) - de er veldig trange over hoftene og strammer litt på nederste del av magen. Vurderer å klippe dem opp litt i magestrikken. Nå kan det selvfølgelig hende at det bare er jeg som har lagt på meg da :-) Men jeg har noen andre bukser fra HM som ikke er trange i det hele tatt - så det gjelder vel bare jeansene tror jeg. Har noen andre bukser fra Lindex - de er ikke små for størrelsen - heller romslige
Lilja121 Skrevet 17. juli 2008 #7 Skrevet 17. juli 2008 Jeg har et par jeans fra 2 wear som jeg kjøpte på Svangerskapet. Her mener jeg å huske at jeg gikk ned en størrelse, og de er fremdeles såpass romslige at jeg må bruke belte (det er den lave typen som går under magen). Jeg er nå i 28. uke. Den kule mage tar inn forskjellige merker fra forskjellige land, så her kan størrelsen variere mye. Kjøpte et par smale hvite bukser der ("over the bump") hvor medium passet perfekt (er normalt 38-40), men prøvde et annet par jeg knapt fikk over hoftene i M, mens L hang og slang. Så her varierer det. I forhold til Den kule mage ville jeg ringt dem og spurt hvordan str var på den modellen du er interessert i. Det vet de i butikken - det er ganske små butikker.
mosegrisen Skrevet 17. juli 2008 #8 Skrevet 17. juli 2008 Er det virkelig bare meg som har kjøpt samme størrelse som jeg pleier å kjøpe, uten og prøve (jada, gjør det bare en gang..hehe) også kommet hjem og ikke fått dem forbi lårene? Var på H&M og kjøpte i strl 38, måtte tilbake og bytte til strl 42!!!!! Det skal sies at jeg fortsatt fint får på meg mine gamle bukser i strl 38 og at jeg ikke har lagt meg så veldig ut enda. Følte meg ikke så lur da.. Skjønner ikke hvorfor de ikke kan ha en liten åpningi hoftene som man kan lukke med glidelås på siden eller noe sånn.
den fabelaktige milly Skrevet 17. juli 2008 #9 Skrevet 17. juli 2008 Jeg kjøpte nettopp en smal, mørk blå dongeribukse på Den kule mage, og måtte ned i størrelse 0 (null!) Det tilsvarer visstnok 34, men til vanlig er jeg mer 38. Synes det var litt sprøtt, men buksa er kjempefin! Hun som solgte meg den sier at den vil gå litt ut, men siden den er så stretchy satser jeg på at den vil sitte fint selv om jeg bruker den mye framover.
Lilja121 Skrevet 17. juli 2008 #10 Skrevet 17. juli 2008 Det er vel med gravidklær som med andre klær - stor variasjon. På Zara hender det stadig vekk at jeg ikke får L over bysten, mens jeg ofte tyr til S på tilsvarende plagg på Hennes...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå