birrisj05.02.09 Skrevet 16. juli 2008 #3 Skrevet 16. juli 2008 Men vær obs på at fargen kan bli litt annen enn forventet, pga hormoner.
Madamina Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 Håret er jo dødt vev, så der er ingen grunn til at fargen blir annerledes pga hormoner.... I såfell er det bare den delen av håret som har vokst ut etter at man ble gravid. Dette hørtes rart ut.
Giinaღ Skrevet 16. juli 2008 #5 Skrevet 16. juli 2008 Det er litt ulike meninger om det å farge håret når gravid tydeligvis. Min frisør frarådet meg å gjøre det så jeg valgte å gå til en frisør som bruker organisk farge. De bruker ikke de to "farlige" stoffene som er i kjemisk farge. Ble kjempefornøyd! Er direkte i hårbunnen mange mener at man ikke bør ha kjemisk farge, men er selvsagt opp til hver og en hva man velger å ta sjansen på. har venninner som både farge og avsto helt fra farging mens gravid.
Girlygirl83 Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 Har også hørt veldig delte meninger om dette. Noen sier det er helt ok, andre fraråder det. Selv venter jeg til etter fødselen. Men hadde jeg hatt mye ettervekst osv så tror jeg kanskje jeg hadde tatt sjangsen. Men har ikke det nå, så da venter jeg heller selvom jeg ønsker meg noen striper. Men det finnes jo uansett forskjellige hårfarger, ville kanskje valgt en med organisk farge som hun over her. Bleking er kanskje også mer fy fy enn farge.
birrisj05.02.09 Skrevet 16. juli 2008 #7 Skrevet 16. juli 2008 Håret blir påvirka av graviditeten, derfor kan det bli annerledes enn ellers..
birrisj05.02.09 Skrevet 16. juli 2008 #8 Skrevet 16. juli 2008 "Det er greit å bruke hårfarge og permanentvæske i håret ditt, likevel kan det hende resultatet blir annerledes enn du forventet. Årsaken til dette er at håret kan være mer porøst under en graviditet, noe som påvirker hvordan håret reagerer iforhold til et produkt."
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 16. juli 2008 #9 Skrevet 16. juli 2008 Jeg er frisør,og vi lærte på skolen at det gikk helt fint å farge håret på gravide damer. Det er tross alt ikke snakk om så veldig mange ganger i graviditeten... Det er "tryggere! farger nå for tiden enn for f.eks 10-15 år siden. Jeg har ikke hørt noen av mine kollegaer fraråde kunder å farge håret . Eneste som kan være litt spooky er permanent... Vi opplever ofte at permanenten ikke blir helt som planlagt når kunden er gravid. Litt svakere krøll og dårlig hold i krøllen kan bli resultatet.. Det er ikke ofte fargen blir stygg eller ikke blir som planlagt selv om kunden er gravid. Det som kan skje med de som bleker håret/striper håret er at de kan få et litt mer gyldent resultat, da er det håret som er blitt mørkere i løpet av sv.skapet. En erfaren frisør bruker å ta høyde for det når h*n bleker kunden sin,så blir resultatet som før.. Åssen fargen blir når en ordner det hjemme er en annen sak... hehe
Popelko Skrevet 17. juli 2008 #10 Skrevet 17. juli 2008 du kan fint farge håret ditt, det var annerledes før ,men nå er det trygt har farget håret mitt 2 ganger alt jeg..
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 17. juli 2008 #11 Skrevet 17. juli 2008 Jeg hadde mye ettervekst som jeg ville farge men var redd for at det skulle bli skjoldete pga forskjellen på kvaliteten på det håret som var vokst ut FØR jeg ble gravid og det som vokste ut etterpå. Men jeg tok sjansen(tilogmed hjemmefarge!) og resultatet ble veldig bra. Så selv om de sier at det kan bli annerledes, så er det jo ikke sikkert. Men som frisøren over sier, så kan permanent og bleking bli annerledes. Men det er nok ingen frisører i dag som fraråder kundene sine å farge håret når de er gravid, fargene er "tryggere" i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå