Gå til innhold

Problemstilling.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stedatter vil ikke være hos oss hvis ikke min datter er her, og nå denne helgen vil min datter til sin bestemor, det skaper selvfølgelig konflikt mellom meg og samboer.

Er det riktig å la henne få dra til bestemor, eller utsette det til stedatter har reist hjem på søndag??

Min datter er helt fortvilt over å kanskje ikke kunne reise til bestemor til helgen.....

Tiips, råd mottas med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, la jenta reise til sin bestemor! Hennes samvær med besteforeldre skal vel ikke kontrolleres av setdatterens "nykker"??

Du trenger ikke ha dårlig samvittighet - dette må sambo ta med datteren sin selv. Hun skal vel ike diktere hvem som skal være hvor når???

Skrevet

La datteren din for all del få lov å reise. Din datter skal ikke være en problemløser mellom far og has datter. Far bør bruke litt energi på å finne ut hvorfor datteren hans ikke ønsker å komme og i tillegg være konsekvent på at samvær med far ikke er noe man kan velge etter hvor gøy/kjedelig det blir. Samvær bør gå som klokka/ med autopilot, så sant det ikke skjer noe veldig spesielt. Ikke sikkert jenta ser heløt verdien av samværet med far nå, men det er viktig.

Skrevet

Det er hverken stedatter eller samboeren din sin sak om datteren din vil reise til bestemor. La henne reise, hun skal vel ikke lide for at stedatteren kvier seg for å komme når hun ikke er der.

Det vil skape et dårlig forhold mellom stesøstrene, hvis de føler at den andre er til hinder for ting de har lyst til.

Snakk med samboeren din om dette, dette må han forstå. Det er vel og bra å ville være sammen, men å nekte å komme når din datter ikke er der, blir drøyt. At det blir kjedeligere for henne er forståelig, men da får pappan hennes legge seg i selen for at helgen likevel blir fin. Kan jo være bra for både henne og dere at dere får litt tid sammen uten din datter også!!!

Lykke til:)

Skrevet

Er jentene jevngamle og gode lekekamerater (som mitt barn og mitt stebarn er), så ville jeg sendt begge to til bestemor. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...