1stor1liten =) Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Må dere minne på barnet ofte om å gå på do?? for et par dager tog vi av bleien og sa at nå var det slutt. hadde 1 1/2 dag uten uhell men i dag har det vært 2 uhell. Hun glemmer seg fort vekk i lek. hun er 3 år
moota m storebror&lillebror Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Storesøster sluttet også med bleie for en stund siden nå, når hun var 3 år. Og jeg merket hun hadde noen få uhell i lek og ellers når hun sikkert glemte seg av. Hun har jo tross alt ikke trengt å tenke på det i 3 år så er jo en omstilling. Jeg minner henne på det innimellom viss hun er i full lek og aktivitet og når det er mye som skjer. I tillegg spør jeg henne om hun skal på do når vi skal gå noen plasser, kjøre bil, drar fra andre, skal ut å leke, før hun legger seg ol.
~~DoraDora~~ Skrevet 16. juli 2008 #3 Skrevet 16. juli 2008 Har ikke tatt tak i bleiesluttingen vi...har latt barna styre selv når de har vært modne. Eldste slutta da han var 2 1/2 år (men ville ha bleia på da han skulle bæsje...frem til han var nesten 4 år) Mellomste sluttet tvert av da han var 4 år. Han hadde bestemt seg for at på 4 årsdagen skulle han slutte helt med bleie. Ikke et eneste uhell etter den dagen. (NB! Han begynte på egenhånd å bæsje på do da han var 3 år) Minsten er 18 mndr, og sier i fra når hun må bæsje...men hun nekter å sitte på do og potta...venter i spenniing på dagen hun tør det. Men det bestemmer hun selv...
blond Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 Han sier ikke i fra, så vi må fortelle han at han skal på do. Det er en jobb, men jeg håper at han snart lærer å si i fra. Alt blir så mye lettere da. Jeg er spent på hvordan det skal gå i barnehagen når han begynner igjen. Håper at han har lært å si i fra da!
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 16. juli 2008 #5 Skrevet 16. juli 2008 I begynnelsen minnet vi henne på det annenhver time omtrent(veldig individuellt hvor ofte de må på do). Jeg spør ikke henne heller når det går såpass lang tid mellom, men tar henne bare på do. Har vel ikke hendt at det ikke har kommet en skvett. Tar henne også på do før vi skal noen plass. I begynnelsen hadde hun en del uhell, på det meste hadde hun 6 uhell på en formiddag og noen på ettermiddagen. Dette hendte 2 dager på rad, og da tok vi bleie på igjen. Dette hadde god effekt, for bleia ville hun jo ikke ha på. Siste uka har hun kanskje hatt 1 uhell hvor hun har tisset seg ut, men endel uhell hvor hun har tisset på buksa etter å ha trekt den ned(klarer ikke å tisse ute/sette seg på huk uten hjelp). Hun er 2år og 8 mnd. Bruker bleie på natta. Hun hadde også bleie på en stund i barnehagen, men har nå sluttet der også. Er vel ca 1,5 mnd siden hun sluttet på dagtid hjemme.
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 Sluttet med bleie når han var 3, har sjeldent måtte minne ham på det. Overrasket hvor lett det gikk, han sluttet med bleie på natten samtidig. Rart med tanke på at både jeg og faren hans var sengevætere opp i tenårene. Er visst ofte arvlige!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå