Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når legger dere de i ferien?får de være oppe så lenge de vil?eller har dere litt rutiner selv om d er ferie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,,

Jeg har en på 10 og en på 6,5 år..

Til vanlig er jeg "streng" på rutiner,, Men, nå i sommer har jeg latt dem får "bestemme" litt selv når dem vil legge seg,,

Det ser ut som dem koser seg over at dem får bestemme selv, og det har ja blitt noen sene kvelder,,

Men, skal vi bort dagen etterpå har jeg lagt dem innen rimmelighetens grenser,,

Mannen min har også ferie, så det har på en måte vært deilig med sene morninger..

Ellers må jeg si at dette er første sommeren dem har fått være lenger oppe, ellers har jeg fulgt de vanlige rutinene,,,

Skrevet

Jeg har ei på 8 år..

På hverdager legger hun seg kl 19.30 og får lese til kl 20.

I ferien har det variert litt, kommet litt an på om de er i full lek ute i fin-vær o.l, men hun må senest inn kl 20.30 og skal være i seng senest kl 21..

Det er greit at det er ferie, men barn trenger grenser fordet. Man kan fire litt på krava, men jeg syns det er utrolig at foreldre lar 5-6 åringer være ute til kl 22-23, bare fordi det er sommer. Erfaringen er også at billistene kjører fortere etter kl 21 også, fordi de ikke forventer at små barn løper ut i veien så seint.

Er man på besøk, eller på ferie o.l, legger man jo opp legging etter det. Men er man hjemme, syns jeg det er viktig med faste grenser.

Skrevet

5 - 6 åringer har ingen ting ute i gatene å gjøre så sendt,

Vi har en på 10 og han får lov til å være hjemme hos noen kamerater til kl 21,00.

Mens vår 6,5 åring får ikke være ute så lenge,,

Er været helt topp får dem være ute i hagen og leke litt,,

Skrevet

jeg har ei på 6,5 og ei på 9 år. Klokka blir nærmere 10 nå som det er ferie, og får være lengre ute som til 9-halvti. For de andre venninnene får det også, så da blir det bare sånn :)

Skrevet

jeg har en på 7 år..å ei på 4.5..utenom ferier så er jeg litt streng med sengetidene..han på 7 skal være i seng til halv 8..å kan lese eller høre på lydcd til 8..hu på 4.5 er i seng i 7 halv 8 tiden.,men d er fordi hu ønsker d selv..hu trenger mer søvn enn broren..

i ferien nå så synes jeg d er viktig å holde litt på rutinene..men klart d skjeier ut i blandt..så da kan han på 7 være ute til halv 9-9 hvis været er fint å de andre kameratene er ute....d tar jo tid med dusj å mat å diverse,så da går jo tiden der og..

hu på 4.5 er nesten aldri senere enn halv 9 for hu ber om å få legge seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...