Gå til innhold

Munnsår (herpes) og medesiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått munnsår, og var på apoteket. Damen trodde det var herpes jeg hadde fått. Har verken hatt feber o.l og ikke gjør det vondt heller som jeg leste nå etterpå var symptomer. Men iallefall, jeg fikk anbefalt Vectavir for å ha på. Leste nå på bruksanvisnigen at man som gravid burde rådføre seg med lege før man brukte det. Noen som har erfaringer med denne medesinen og graviditet?? Skal til lege på fredag, og bør vel vente til jeg har snakket med legen da. Men skulle gjerne kommet i gang med behandlingen raskest mulig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare ringe legevakta å høre, må begynne å behandle så tidlig som mulig, hvis man venter for lenge kan man egentlig la være å behandle det for da tar det like lang tid å bli bra både med eller uten medisin- har jeg erfart da. Jeg brukte salve tre dager nå for herpes munnsår- tenkte faktisk ikke på at jeg er gravid

Men tror det er ganske ufarlig, svært liten mengde som kommer over i blodbanen.

Jobber på infeksjons avd og vi har behandlig en høygravid med denne medisinen intravenøst pga herpes meningit(hjernehinnebetennelse) Og hun fødte en velskapt fin sønn.

Skrevet

det er bare å bruke,har ofte herpesmunnsår selv...

ikke farlig så lenge det bare er lokalt på munnen...

Skrevet

Takk for svar. Dette står jo på det meste av legemidler uansett hvor sterke de er o.l Er vel bare noe som må stå. Og dama på apoteket måtte jo se at jeg er gravid, og de bør vel vite om ulike legemidler og graviditet?

Dama på apoteket sa også at jeg egentlig burde komme igang tidlig med dette. Nå er det ikke tidlig for meg lengre, men hun sa det forsvinner raskere om man bruker det allikevel.

Skrevet

eg bruke å medesin kjøpt på apoteke mot munnherpes. snakka me legen om d å han sa at det var trygt å bruke de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...