Gå til innhold

Ang. giftemål igjen. Forlovere og sånt ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at når en har ei venninne som forlover og hun bor langt unna-at det er vi som skal dekke turen hennes til oss? Hva hvis hun kommer med partner, er det slik at det er en selvfølge at han også skal være med på middagen? Vi har tenkt å gifte oss hos sorenskriveren, og hadde bare tenkt å gå ut med forlovere etterpå og spise. Enkelt og greit :) Sambo sin forlover bor også langt unna. Så da er det min venninne og hans kompis som skal være forlovere. Hva med deres kjærester? Er det noe annet vi skal dekke av utgifter enn middag, reise o.l ? Annet jeg bør vite ang. forlovere? Må innrømme jeg ikke vet dette.

Svar mottas med takk!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, jeg synes det er drøyt av forlovere å kreve reisen dekket, jeg.

De sier ja til "jobben" og da skjønner jo de også at det blir noen utgifter (f.eks til reise) knyttet til den. Synes de ikke det er verd utgiftene får de heller takke nei.

Hadde aldri falt meg inn å forvente at den jeg er forlover for betaler annet enn mat og drikke. Brudeparet har gjerne nok utgifter om ikke de skal betale meg i dyre dommer for å stille opp i en rolle jeg har sagt ja til å ta på meg.

Men, det er min mening. Vet mange her inne er uenig med meg og mener man skal betale reise, opphold, middag, klær og gjerne en gave som takk for hjelpen. (Siste er jo en hyggelig gest da, men ikke noe som er påkrevd).

Heldigvis hadde vi forlovere som bodde på samme sted som oss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...