beryl Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Jeg er gravid i uke 39 og er veldig plaget av bekkenløsning (sitter stort sett i rullestol). Var på siste kontroll hos jordmor idag og hun anbefalte meg en slags bekkenstrømpe som hun mente het Alexis eller Aleksis til bruke de 6 første ukene etter fødsel. Jeg har et bekkenbelte (som strammes med borrelåser) fra før av, men dette skulle være en sømløs strømpe. Jeg har søkt på støttebelte/magebelte/bekkenbelte/svangerskapsbelte og Aleksis/Alexis, men uten resultat! Er det noen der ute som har peiling på hva jordmor snakket om og kanskje vet hvor jeg kan få tak i dette? Takknemmelig for all hjelp!
Kulå Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Reflex skal ha et i sitt sortement, hvis du går inn på deres hjemmeside og kikker i katalogen så finner du et. vet ikke om det er det du mener, men kan være verdt et forsøk. Jeg skal teste det ut hvis jeg bare finner noen som selger det, da den lokale reflexbutikken ikke hadde tatt det inn. Anita tror jeg merke var... Fant visst en link til deg http://www.reflex.no/Default.aspx?tabid=83&category=amme
beryl Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2008 Takk for svar, men denne hadde jeg funnet allerede. Jeg fikk inntrykk av at den var mer til bruk i graviditeten for å støtte når magen blir tung. Jeg trenger en som kan støtte oppom bekkenet etter at vesla er født. De første to månedene etter fødsel er det ganske "slingrete" i bekkenet pga hormonene så manuell terapeuten min får ikke gjort så mye før det. Så jeg trenger et "belte" som det går greit å sitte og ligge med. Ikke lett tydligvis....
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 Sjekk www.ronda.no De har et bekkenbelte som passer for gravide og for folk med rygg- og bekkenplager.
beryl Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. juli 2008 Takk ;-). Det er en slik jeg har allerede (med borrelåser) og jeg klarer ikke bruke den i rullestolen. men det kan jo tenkes det blir lettere når denne monstersvære ballen av en mage blir borte. Ikke lenge igjen nå, så jeg får bare vente å se. .-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå