Dægern døtte Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 I morgen blir jeg satt i gang. Var til vurdering i dag, 2 cm. åpning og legen tøyde litt godt for å hjelpe til litt. Ville derfor vente til i morgen for å se om tøyingen ga resultater. Hun trodde det skulle holde til at de kun trengte å ta vannet i morgen, slik at jeg slapp piller etc. Dermed ser det ut til at jenta vår kommer på termindatoen sin 17. juli:-) Wish me luck!
Muffemor og lille Ida <3 Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Oi, så spennende da. Var hos legen i dag jeg også, ble tøyd litt i, så jeg har 2 cm åpning. Jeg skal bli vurdert for å settes igang på fredag jeg... Kan jeg spør hvorfor du blir satt igang? Lykke til :-)
Dægern døtte Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2008 Spennende ja! Jeg blir satt i gang fordi jeg har en dramatisk og traumatisk fødsel med nr. 1, fikk dermed innvilget KS med nr. 2. Da jeg nå skal ha nr. 3 bestemte jeg meg for å føde vaginlat, dermed har jeg vært til en del samtaler på sykehuset i forhold til fødselen. Ble der enige om at hvis det ble veldig tungt for meg å gå å "vente" over tiden, kunne jeg få tilbud om å bli satt igang. Jeg har nå omtrent ikke sovet på 3 uker og følte vel at dette orker jeg ikke i 14 dgr. til... Må bare få skryte av legene på sykehuset Buskerud som har tatt meg så på alvor at de legger det meste til rette for meg for at det denne gangen skal gå så smidig som mulig! Gruer meg derfor også, men skal bli godt å få det overstått! Ønsker deg lykke til også, har du gått over tiden?
Muffemor og lille Ida <3 Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 Så bra at de har tatt deg på alvor da. Det har mine leger også gjort. Jeg har termin idag jeg, men har fått litt svangerskapsforgitning, også er jeg så redd for dette. Merker jeg ikke klarer å slappe av i det hele tatt, så hadde en lang samtale med legen idag, og hun skjønte hva jeg var redd for (selv om det ike er så farlig å få det så sent i svangerskapet), så til fredag skal jeg tilbake til CTG og til ultralyd hos legen for å vurdere igangsetting... Har du fått noe beskjed om fødselen blir "verre" ved igangsetting?
Dægern døtte Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. juli 2008 Det eneste jeg fikk beskjed om er at fødselen blir litt mer "teknisk"..men vet det er fler som har sagt at riene kan virke litt heftigere med en gang siden de er satt i gang kunstig..men tror nok det kan være veldig individuelt. Tror man skal innstille seg på at det gjør vondt uansett jeg he,he.. Uansett lykke til på fredagen eller hvis det skulle skje noe før!
Trulte76 Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 når du har 2 cm åpning og virker så moden, så går nok igansettelsen veldig bra Har blitt satt igang selv med begge mine første rundt terminen. Og jeg fødde med nr 1 den natta, og med nr 2 den kvelden Og jeg var moden nok, men 1 cm åpning da. Hadde modningskur jeg da. Lykke til iallfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå