Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har ikke vært utsatt for kollisjon, men har vært brukt til to barn. Ser pent ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare fra folk jeg kjenner.

Skrevet

Fordi at jeg ikke ville stolt 100% på at det var uskadet om det var noen jeg ikke kjente.

Skrevet

Ok, men på hvilken måte kan et bilsete blir skadet i en kollisjon UTEN at det er synlig?

Det er ikke bare et spørsmål til deg, altså, men generelt til dem som vet.

Skrevet

Det kan komme svakheter i materialet som ikke synes, men som kan være fatale i en ny krasj. Tenk hvis feks det området hvor selene er festet har fått en brist. Da kan selene løsne neste gang. Eller sidebeskyttelsen kan svekkes.

Også seler kan få svakheter og dermed ryke ved en ny krasj.

Skrevet

Jeg kjøpte et brukt sete til babyen i magen. Nesten ikke brukt og er nok ingen skader på det. Er blitt brukt av noen besteforeldre når de har hatt med seg barnebarnet på tur, så stoler på at det er helt fint.

Skrevet

i utgangspunktet nei, men kanskje av folk jeg kjenner godt, og vet jeg kan stole 100% på. For bilseter kan ha vært utsatt for krasj eller andre uheldige støt som ikke synes, men skaper svakhet i materialet som kan være fatalt ved en ny krasj....

Skrevet

nei... forøvrig skal et sete som er 5 år eller eldre byttes ut pga alder og mulige svakheter i setet...vi sparer heller penger andre steder enn på sikkerhet til barna. Ofte har vi bedt om tilskudd fra familien til stoler og planlagt innkjøp til bursdager og jul og heller gjemt de hvis de er for tidlig med bytte feks

Skrevet

Det går igrunnen ikke alltid på å spare penger - det å kjøpe ting brukt. Bare så det er sagt ;o)

Skrevet

Nei.

Mest fodi man ikke kan stole paa folk.

Vi leverte inn et sete med en oedelagt beltespenne etter en flytur en gang og da viste det seg at sete var oedelagt inni isoporen elelr hva det naa er og vi maatte ha helt nytt sete.

Dette kunne man ikke se med det blotte oeyet paa noen som helst maate.

har naa sluttet aa frakte stol paa fly ogsaa, selv som spesialbagasje.

Skrevet

Jeg har fått brukt sete av min bror, og det andre kjøpte vi billig ogbrukt av en kompis av mannen. MEN, de kjenner vi jo og stoler på da.

Skrevet

jeg har kjøpt alle setene til ungene brukt, bortsett fra ett. kjøpt til mini i magen nå også på finn.no akta graco logico med vogn 2007 modell. 1800 kr inkl frakt, ser nesten nytt ut:-)

man ser jo litt ann på personene man kjøper fra, spør og graver.

Skrevet

Barnebutikkene og mange forsikringselskaper råder folk til å ikke gjøre det da man ikke kan være sikker på hvor lnge setet har vært brukt og hva som har skjedd med setet. Uansett så er det anbefalt å bytte ut sete som er eldre enn 5 års bruks tid da selene kan vær slitte og det kan være svakheter i setet.

Men hvis du får med deg kvitering og at det er ennå garanti på setet så er man vel mer sikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...