jente Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Det er jeg i dag,,, Og jeg har nedtelling,,, Var på kontroll i ste, og da så jeg henne med ultralyd.. Hodet hadde ikke festet seg, men jeg vet at når man har født før kan det hende hodet fester seg sent,, Hodet ligger nedover, men hun snuer og vender på seg.. Så nå er det 6 uker til terminen min, og det er jeg glad for.. Flere som er i uke 34?? Og er det noen som den siste uken eller denne uken har fått vekstestimert barnet sitt,, Jeg skal på UL til uken å gjøre det..
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Jeg er 34+2. Teller nedover jeg også. Gleder meg så fælt til å få en lillebror til sønnen vår. :)
jente Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2008 Ja, da kan du i dag kalle deg høygravid.. Jeg og gleder meg så... Jeg har en gutt og en jente fra før av,, Så dem spør hverdag, når kommer babyen,,
Sauen Shaun Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 Er straks i uke 33 jeg og skal til vekstestimering på mandag. Blir spennende å se hvor stor veslejenta har blitt.
jente Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. juli 2008 Hei,, Jeg har til neste torsdag,, Kan du ikek skrive inn hvor mye hun veier da,, Så skal jeg gjøre det sammen,, I uke 32 + 6 dager veide jenta vår 2,4 kilo,, Så jeg er spent på hvor mye hun veier til uken. Jeg kan ikke føde vaginalt om hun veier 4 kilo til termin,,, Derfor er jeg så spent på hvor store andre barn på nesten samme uke er...
Trulte76 Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 jeg er fullgåtte 34 uker idag og termin 29. aug Begynner å nærme seg. 6 uker og 2 dager igjenn til terminen. Full nedtelling her ja
Trulte76 Skrevet 16. juli 2008 #7 Skrevet 16. juli 2008 jeg skal forresten ha vekstkontroll i morra. for 2 uker siden var han 18% avvik og veide 2300g. Så spent på hva han er i morra..
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #8 Skrevet 16. juli 2008 jeg er 33+5 har termin 30 aug;)så i morgen er jeg 34 uker.. føler d er leeenge til jeg skal føde,.har sagt d flere ganger her inne..men jeg føler meg ikke mentalt klar til å føde hehe..så jeg trenger alle de ukene jeg kan få til å forberede meg
123snart4"høygravid" Skrevet 16. juli 2008 #9 Skrevet 16. juli 2008 Skal til vekstestimering neste uke pga svangerskapsdiabetes. I forrige uke var barnet 10 % over gjennomsnittet, og det er jo fint:) Er 34 uker på fredag:)
nille_1 Skrevet 16. juli 2008 #10 Skrevet 16. juli 2008 Jaaaaaaaa jeg er i uke 34, har termin 31.august, har time for å se veksten i uke 36. tenk det er kun 6 uker igjen, tjoho og hei. vI glær oss.
C@milla *EMIL* Skrevet 16. juli 2008 #11 Skrevet 16. juli 2008 fremdeles 34 uker her, går over til uke 35 på fredag ) Har veninne som føder nå, i uke 34... så kjenner meg veeeldig lite klar må jeg si.. fikk nesten full panikk da jeg hørte det...;o)
jente Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 16. juli 2008 Det er mange augustbarn her inne,,, Gleder meg enormt jeg og... 6 uker i dag, og jeg håper disse ukene kan gå fort,, Begynner å bli stor og tung, synes jeg selv da.. Andre sier at jeg har "kun"lagt på meg rundt magen,, Men, ser flere steder jeg da,, He he,, Ellers har jeg som nevnt nedtelling,, 6 5 4 3 2 1
Resilience Skrevet 16. juli 2008 #14 Skrevet 16. juli 2008 Jeg er også i uke 34 nå. 34+0 faktisk Jeg føler egentlig at det er veldig langt frem ennå, noen andre som har det sånn? Min lille ligger i tverrleie og jeg går å håper på at hun snur seg slik at jeg slippe KS... Ang vektestimering, på min søster har de estimert fullstendig feil, de sa frøkna var på 3,1 en måned før termin og så kom hun ut to uker på overtid med en vekt på 3,2. De trodde hun kom til å bli nærmere 4,5. Ikke bli redde om de estimerer vekten litt høyt.
jente Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #15 Skrevet 16. juli 2008 Da er vi like langt på vei,, Du har også termin den 30.08.08?? Og for min del håper jeg dem klarer å vekstestimere barnet mitt så nær rett fødselvekst som mulig.,, Legen min har målt barnet mitt større enn hva dem på UL har gjort,, Så jeg er spent hva UL sier neste uke,, Jeg kan ikke føde vaginalt et barn på 4 kilo, så derfor MÅ jeg på en måte vite at det dem sier stemmer.,..
Resilience Skrevet 16. juli 2008 #16 Skrevet 16. juli 2008 Hehe ja det er vi da, samme termin dato! Hvor skal du føde? Ok, da skjønner jeg at det er litt viktig for deg å vite. Er det pga smalt bekken? Når skulle du på estimering, neste uke? Det er hos gynokologen eller? Og hvis barnet blir estimert til å bli større enn 4 kg til termin så blir det KS? Jeg tenker litt på det med KS, jeg vil helst slippe. Hva tenker du om det?
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #17 Skrevet 16. juli 2008 Jeg har termin 29.aug og er 34+1 i dag. Har nettopp ligget en uke på sykehuset med lungemodningssprøyter og drypp for å stoppe rier. Fikk veldig panikk, føler det er så mye å gjøre før 3.mann kommer.. Jeg var veldig bekymret for prematur fødsel, var så redd for at babyen skulle bli skadet, men jm sendte ned en pleier fra nyfødt-intensiven og det hjalp meg veldig å prate med henne.. Nå som jeg er i uke 34, kommer de ikke til å prøve å stoppe riene mer, så det får stå sin prøve. Ligger nå rett ut på sofaen uten lov til annet enn å gå på do=( Men, får prøve å holde han inne 2 uker til =) Var på vekstest. i uke 32, da veide han 2000gr. Forrigemann veide 3815 gr, men var bare 34 cm rundt hodet. Jeg er 158cm høy og fikk nesten en 4kgs unge. Det trenger ikke være et problem, så lenge babyen er liten i hodet og ikke brei-skuldret =)
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #18 Skrevet 16. juli 2008 mummy..hvis du har termin 30 ..så er du 34 i morgen da:) jeg fatter ikke dette jeg.. hvorfor har jeg termin 30 aug å er 34 i morgen?? mens du og jente har samme termin 30 aug,men er 34 i dag??
jente Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #19 Skrevet 16. juli 2008 Det var jo koselig,, Jeg skal føde på Ul post A,, Hvis det som nevnt ikke blir keisersnitt da.. Jeg har smaltbekken, men jeg har født vaginalt med begge de to andre barnene mine,, Neste torsdag da er det på UL, og neste uke der igjen,.. Da skal det endelig bestemmes om det blir keisersnitt eller ei,, Jeg har selv bedt om at jeg vil bli satt igang 2 uker før,, Slik at jeg evt kan føde vaginalt,, Ja, mot eller over 4 kilo da blir det keisersnitt,, Hvor skal du føde??
jente Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #20 Skrevet 16. juli 2008 Ja, jeg og stusser litt over dette,, Men, nå var jeg hos gynokolgen min i dag, og hun regnet ut at jeg har bytte uke på onsdager og da er jeg 34 uker i dag.. Og slik har også flere av legene regnet ut når jeg har vært inne på UL..
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #21 Skrevet 16. juli 2008 for på din egen side står d og at jeg er 34+6 i dag..står ikke d på din?
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #22 Skrevet 16. juli 2008 å om du teller dagene frem til 30 aug fra i dag så er d 45 dager igjen..:)jeg tellte nettopp selv på kalenderen:)
Trulte76 Skrevet 16. juli 2008 #23 Skrevet 16. juli 2008 jeg har termin 29. aug og er 34+0 idag. man går gravid 40 uker + to dager. Siden terminen min blir på en fredag så skifter jeg på onsdager. Og det ifølge UL også
jente Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #24 Skrevet 16. juli 2008 Jeg var hos gynokologen min i dag, hun har jobbet 10 år på fødeavdelingen på Ullevål sykehus,, Vi snakket om fødsel og om jeg skulle føde før termin,, Da sa hun at fra uke 34 vil ingen stoppe fødselen, og barnet vil klare seg helt fint.. Dem har en magisk grense som sier at blir barnet fødet etter uke 28 er det meste utviklet og enkelte av dem trenger litt hjelp i startsfasen sa henne... Hun sa at hun håper jeg fødte i uke 36 eller 37, og det samme gjør jeg og.. Min første veide 3,1 og andre 3,5, og nr 3 virker som hun er større,, Men, jeg skal på vekstestimering både neste uke og påfølgende uke så da gjenstår det å se... God bedring til deg,,, Og jeg forstår at du vil prøve å holde han der inne i et par uker til...
Trulte76 Skrevet 16. juli 2008 #25 Skrevet 16. juli 2008 Men den snurregreia leger og JM bruker er en dag forskjell fra UL sin regning. For jeg kommenterte det til JM og da sa hun det stemmer det at jeg skifter på onsdager siden jeg har termin på en fredag. Sikkert derfor det er litt forskjell..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå