Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stiger deres SF-mål jevnt eller er det variasjoner? Hos meg har det hele tiden blitt målt til å være ganske høyt, men på siste kontroll var det lite endring fra 2 uker tidligere. Er dette normalt eller? JM virket ikke bekymret for dette, men så sitter jeg hjemme og tenker da.. Noen som vet? Målet mitt var nå 28 cm (uke 29+0). Hva har dere andre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt har steget ganske jevnt, og målet har stort sett ligget rett over det grønne området. Hadde ingen måling i uke 29, men i uke 25 hadde jeg 25,5 og i uke 31 hadde jeg 31(he he, ser forresten nå at målet mitt stort sett har vært det samme tallet som den uken jeg har vært i:-))

Skrevet

Tror det er vanlig at det flater noe ut.... Det sa min lege iallefall. Jeg har ligget godt over det grøne feltet hele veien. Målte 32,5 i uke 27+5 hos jordmor. Målte samme i uke 31+4 hos legen. Spiller nok en rolle at det er to forskjellige som måler meg, for jordmor har satt jevnt over høyere kryss enn legen. Legen var ikke bekymret for at målet var det samme.... :-)

Skrevet

Her er mine SF-mål:

Jente, født i uke 42. Veide 3580 gram, 35 cm rundt hodet og 50 cm lang:

Uke 25: 24 cm

Uke 27: 24 cm

Uke 33: 28 cm

Uke 37: 33 cm

Uke 40: 34 cm

Uke 41: 35 cm

Gutten jeg har i magen nå:

Uke 18: 14 cm

Uke 25: 21 cm

Uke 31: 27 cm

Uke 33: 29 cm

Uke 38: 35 cm

Gutten ligger nå litt over den røde streken. I uke 31 ble han estimert til å veie ca 2500 gram og jordmor trodde han ville komme oppi mot 4 kg ved fødsel bassert på målet hun da gjorde sammenlignet med min datters fødselsvekt.

Jordmødrene jeg har vært hos måler også litt høyere enn legene gjør. Jordmor på sykehuset sa at det rett og slett er fordi jordmor er hakket mer dreven i å ta korrekte mål enn det fastlegene vanligvis er. Noe som er logisk siden jordmor gjør dette flere ganger om dagen og det er hennes spesial-fag. Det viktigste er uansett at barnet følger sin egen, jevne kurve og det er vanlig at det flater ut litt mot slutten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...