Julistråle Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 7 dager over tiden merket jeg i natt kl 01.00 at mensmurringen kanskje var noe mer enn bare en murring. De kom jevnt hvert 20 minutt frem til 07.00 idag tidlig, da med 10 minutter mellom. Har akkurat vært hos jordmor som kunne konstantere 3 cm åpning og vel så det! Jippi! ) Hun tror jeg vil føde innen et døgn og det håper jeg også, men er også forberedt på at denne fasen er den lengste. Men ingen tvil om at riene er mye vondere og har fått skikkelig "tak" etter at hun tøyde og bøyde litt under undersøkelsen. Er så spent! Til alle dere som venter - jeg har ventet og ventet. Jeg har prøvd ALT! 5 dager over tiden merket jeg at kynnerne tok seg opp og ble hyppigere og at kroppen trengte mer hvile. Jeg ble plutselig mye mindre utålmodig fordi jeg kjente at kroppen forbereder seg, og det skal den få tid til. For noen virker kjerringråd, ikke på meg. Kroppen føder når den er klar for det. Jeg har gått til modningsakupunktur fra uke 37 og det har gitt meg masse energi, god søvn, kvitt halsbrann og lite vann i kroppen. Jeg måtte gå en uke over termindatoen, men akupunkturen angrer jeg ikke på et sekund fordi den har hjulpet meg mye til å få overskudd til nettopp denne dagen. Og jeg håper den vil gi meg litt ekstra hjelp nå på innspurten! Lykke til alle sammen - det blir din tur! Endelig er det min tur, etter mye venting. Håper bare alt er bra med den lille i magen som jeg snart skal hilse på )
Gjest stockholms tjej_høygravid=) Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 å så gøy=) håper du føder snart da=) lykke til og håper du får en flott fødsel.
bøbba Skrevet 16. juli 2008 #3 Skrevet 16. juli 2008 Masse lykke til... Det du skriver høres akkurat ut som meg. Jeg har gått til m-akupunktur og fått masse energi, blitt kvitt kvalmen de siste ukene (slitt med det hele svangerskapet, så er ett nytt menneske), men er i dag 5 dager over termin. I dag har jeg hatt en del vonde kynnere og murringer, men tror egentlig ikke på at det skal utvikle seg. Har også hatt et stort søvnbehov.. akkurat våknet opp fra en tre timers lang hvil.. hmm aldri skjedd før :-) Håper jeg ikke trenger å vente så lenge til, ingen kjerringråd har virket her i gården heller.. Men har vært superdeilig med masse energi, og kunne fylle dagene med ting å gjøre. Er kjedeligst på kveldene og natta. Igjen lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå