Finnerikkenick Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Er gravid og har fått påvist streptokokker b i underlivet. Dette skal ikke behandles.Men har lest at ungen kan få infeksjon, dette bekymrer meg. Noen andre som har hatt dette og har erfaringer?
Finnerikkenick Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #2 Skrevet 16. juli 2008 Er det ingen som har født for tidlig eller fått baby med infeksjon pga dette?
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 16. juli 2008 #3 Skrevet 16. juli 2008 Du vil få antibiotika intravenøst under fødselen for å unngå å smitte barnet ditt, så ikke vær for bekymra. Det går som regel helt fint
Finnerikkenick Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. juli 2008 Vil eg få antibiotika uansett? leste og ein plass at det kunne føre til for tidlig fødsel... off alt en skal måtte bekymre seg for.
Abba 74 Skrevet 16. juli 2008 #5 Skrevet 16. juli 2008 Du er heldig som allerede nå har fått påvist streptokokker, Det er faktisk ikke så uvanlig, sies at hver 4. kvinne har bakterien som en del av den naturlige bakteriefloraen.Hver enkelt sykehus skal ha egne prosedyrer de følger ved disse tilfellene. I mitt første svangerskap visste jeg ikke at atj eg hadde den. Fødselen tok lang tid, fødde 42 timer etter vannet gikk. Demed ble det passasje opp til barnet og bakteriene fikk god tid til å krype oppover På grunn jeg hadde dette forløpet var personalet ekstra oppmerksomme ved å ta hyppig crp ( dette er også rutine de fleste steder). Gutten min hadde crp stigning etter ett døgn og ble innlagt på nyfødd intensiv. Fikk påvist streptokkker og fikk en skikkelig hestekur (sepsisbehandling). Lå der ca. 1 uke. Ved neste fødsel var det allerede avtalt at fødselen skulle settes i gang ved vannavgang og antibiotika intravenøs hver 4. time til fødselen var over. I og med at jeg var informert om sykehuset prosedyrer var jeg ikke så bekymret, og det hele gikk kjempefint. Ungen var frisk som en fisk , selv om fødselen varte og rakk denne gangen og, og måtte settes i gang etter at vannet gikk Reiste hjem etter 2 dager. En hører så mange skrekkhistorier vedr. streptokokker, men jeg tror at de fleste sykehus er veldig oppmerksomme på dette i dag. Råder deg til å forhøre deg med fødeavdelingen din og forsikre deg om at det foreligger slike prosedyrer slik at du slipper å engste deg for dette i svangerskapet. Lykke til !
Finnerikkenick Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. juli 2008 Tusen takk for betryggende info! Fødte du til termin eller for tidlig? Jeg fødte 3 uker før tiden sist, men vett ikke om jeg hadde streptokokker da. Fikk iallefall en frisk baby.Fikk du noen ekstra oppfølging under svangerskapet andre gang? Satser på at dette går bra, siden de er obs på det. Håper på å få info ved ultralyd snart.
Abba 74 Skrevet 16. juli 2008 #7 Skrevet 16. juli 2008 Jeg fødte til termin begge gangene og fikk ikke noe ekstra oppfølging utover det at jeg ble informert om jeg kunne få antibiotika tdligere hvis jeg fikk symptomer på en underlivsinfeksjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå