Gå til innhold

Dere med rutine på kveldsmatingen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei tulle på 8 uker som småspiser hele kvelden (mm), helsesøster sa at det var slik det fungerte og at det var kjempebra for produksjonen...men jeg syns det kan være litt stress av og til å kunne derfor tenke meg å gi evt mme en gang i løpet av kvelden for å se om det ble mindre smådrikking...men evt når skal jeg gi dette måltidet? Hun legger seg mellom 23 og 2330.Hun sover som regel til 6-7 tiden så hun er rolig på natten

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkeliten2
Skrevet

det er veldig vanlig det der du beskriver og bra for produksjonen og alt det der... men skulle du ønske og en kveld gi en flaske mme om kvelden, så er mitt beste råd : vær sikker på at hun er sulten - skikkelig sulten. Da er det ikke noe problem å venne henne til både flaske og annen melk :)

Skrevet

ok,takk for svar:-)

Men det er det som er problemet..at hun ikke virker så veldig sulten hver gang hun drikker på kvelden for hun vil ha så titt og ofte...hm..Noen andre med erfaring?

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

du må bare prøve å gi henne oppmerksomhet uten å mate ( det er ikke lett når de er så små som din). Det jeg gjorde min lille på den alderen (nå er hun 5 måneder) er at jeg gradvis begynte å mate når jeg ville at hun skulle mates, ikke når hun ville mates. Det er mange som er uenig i denne type mat-timeplan, men det funker hos oss. Jeg holdt ut litt grining og strakk ut matingen så hun tok en full flaske om kvelden.

lykke til!

Skrevet

Akkurat sånn her også, men hun sovner ikke etter ei flaske med 100 ml heller hun da... Gir henne pupp i nesten en time først (mens hun halvsover og ikke får i seg spes. mye), så stell osv og deretter flaske. Hun sovner ved flaska, men siden hun ikke spiste så mye pupp prøver jeg å holde henne våken så hun får i seg mest ulig av flaska. Så legger jeg henne, stryker henne mens hun skriker helt til bleien er full av tiss og må skiftes. Da blir hun lys våken, men prøver å lege henne igjen. Hyler da også, så prøver med enda mer pupp... Og sånn holder vi på ei stund...Men hun sovner etterhvert i bagen hvis jeg holder hånda oppå henne og sier hysj-hysj-hysj en stund.

Så det er flere som har skikkelig kveldsstyr ja:-)

Skrevet

ok,men når ca på kvelden ga du den lille mat? Det går ofte 2-3 timer mellom mating på dagen men mye oftere på kvelden..det er greit når jeg er hjemme men ganske stress å varme opp flasker hele tiden for pappaen stakar:-))

Skrevet

he he ja vi er absolutt ikke alene:-) Tenkte at jeg skal prøve å gi erstatning i 19 tiden for å se om hun roer seg til siste måltidet som er i 2230 tiden:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...