Gå til innhold

Andre som er plaget med migrene her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig plaget, særlig uken før mensen, og den uken jeg har mensen. Har fått medisiner av legen, men de virker noen ganger, mens noen ganger merker jeg ingen effekt. Vet ikke hva jeg skal gjøre, føler ikke så voldsomt for å gå å mase mer hos legen heller, har vært der så mye pga migrene nå...

Men når jeg har anfallene, så blir jeg kvalm og svimmel, og helt ødelagt i hodet. Ligger bare rett ut på sofaen med et skjerf bundet rundt øynene for å prøve å lindre. Er mye alene med ungene, så det er utrolig vanskelige dager når jeg får det sånn. Jeg klarer jo ikke ta meg skikkelig av dem når jeg har så vondt.

Hvordan er det med dere når dere får migreneanfall? Har dere tips som kanskje kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også det. Medisinene mine hjelper også litt dann og vann, men har funnet ut det hjelper bedre om jeg tar de med en gang jeg kjenner antydning. Jeg pleier jo å vente litt å se om det går over selv, noe det heller sjeldent gjør så det er jo bare dumt.

Jeg har egentlig ikke mye tips siden det ikke finnes bedre medisin enn å sove i et mørkt kaldt rom. Å det er ikke lett med barn:-( Jeg blir bare kvalmere og kvalmere og kaster tilslutt opp om jeg ikke får hvile.

Skrevet

Er også plaget med migrene, ja. Med én jeg kjenner at jeg begynner å bli tung i hodet tar jeg en tablett som heter "Fenoson-Koffein Sterke" og legger meg i et mørkt kaldt rom med en kald klut over hodet. På denne måten har jeg klart å stoppe endel anfall. Visst ikke må jeg ta den medisinen jeg har fått hos legen (Maxalt smeltetabletter), men må da ta det 2 ganger for at det skal hjelpe. Etter anfallet er jeg nummen/"lammet" i halve fjeset. Verste anfallet varte i 3 døgn :(

Skrevet

Har hatt migrene siden jeg var 6 år gammel.. Skikkelig dritt!!!!

Hvordan klarer du svelge fenason-koffein?? Jeg brukte den en periode, og da måtte jeg knuse den i syltetøy,for det gikk virkelig ikke å svelge den...

Jeg drar jevnlig til Sverige å kjøper noe som heter Treo,det er det beste jeg noensinne har prøvd.. Og som sagt,har hatt migrene siden jeg var 6, og har vært igjennom endel medisiner... Det er den som funker best for meg,den er resepfri i Sverige...

Skrevet

Sliter eg og spesielt etter sistemann på 4 mnd.Holdt anfallene små med å være sukkerfri før men nå hjelper det ikkje stort lenger.Vurderer akupunktur for ett anfall går utover hele familien..alle må ta hensyn.

Har ikkje fått migrene medisin for ibux 200 mg hjelper endel.Legen mener det er best...er skeptisk etter mange år med ibux.

Noen med erfaring med akupunktur mot migrene???

Skrevet

Jeg slet litt med migrene tidligere..fikk da sikkelig sterke anfall der jeg mistet synet og kastet opp..

Men jeg var med ei som driver med kinesiologi, øreakupunktur og fotsoneterapi.. og etter 1 time med behandling med henne har jeg ikke hatt 1 migrenanfall, *banker sterkt i bordet*, og det er siden oktober i fjor!!

Skrevet

Labambie: svelger den bare hel med vann jeg, men noen ganger kan det føles som om den "henger" igjen oppi halsen(og det er veldig ubehagelig), så da må jeg ta meg en eplebit eller noe å svelge etter så jeg får "dyttet" den ned.

Skrevet

HER KOMMER ET GODT RÅD TIL ALLE DERE SOM HAR MIGRENE......

Både jeg og samboer har vært sterkt plaget med migrene i mange år. Vi har begge prøvd masse forskjellige tabletter,men tabletter er jo noe man tar i det man kjenner at migrene anfallet er på vei,så da forhindrer ikke dette selve anfllet, det bare gjør det litt lettere.

Men de to siste årene kom bare anfallene tettere og hardere. Vi tok bare mer og mer tabletter og fant tilslutt ut at vi vill prøve noe helt nytt!

Vi bestilte time hos en akupunktør og hadde time der ca en gang i uken i 5-6 uker. Da vi fikk snakket med henne så anbefalte hun oss begge og slutte med kaffe. Dette var fordi etter hennes erfaring med pasienter med migrene,så var ofte kaffe med på å utløse anfallene.

Ihvertfall,etter disse 5-6 behandlingene og etter vi sluttet med kaffe samtidig som vi startet behandlingen, så har ingen av oss hatt et eneste anfall!!!!!!!

Så dette håper jeg flere kan få oppleve!:)

Lykke til:)

Skrevet

Jeg er også plaget hormonelt med migrene, altså rundt mensen og el.

Jeg blir rar i hodet noen dager etterpå, og får hukommelsesproblemer og vanskeligheter med konsentrasjonen.

Jeg går på propanolol, som er medisin for HT (hypertension), og det hjelper med å forebygge migrene, siden det er en betablocker.

Kanskje du skulle prøvd det? Det er 1 tablett for dagen.

Skrevet

#Propranolol heter medisinen, og den finnes i Norge også (mamma går på samme type medisin)

Skrevet

Synes du har fått mange gode råd. Jeg plages også med migrene og tar Imigran når jeg får anfall. Det hjelper men man blir jo litt "susete" av dem og det er ubehagelig. For mange år siden var jeg hos en spesialist i Oslo (Nevrolog som har spesialisert seg på migrene) som heter Halvdan Kierulf(?). Kanskje du kunne fått en henvisning? Det kan være godt å snakke med noen som tar problemet på alvor, har følelsen av at noen allmenleger ikke helt skjønner alvoret. Fastlegen min sa en gang at "Du kan jo bare ta en paracet..." Vi alle vet jo at det ikke akkurat hjelper.

Eller bor jeg nå i USA og her finnes det noe som heter Exedrine som er reseptfritt. De er en blanding av dispril, paracet og koffein (eller noe sånt) og hjelper iblant. Har også hørt at akupunktur er veldig bra, spesialisten nevnt ovenfor anbefalte det faktisk. Jeg har ikke prøvd ennå. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...